advocaat doet totaal niets

mrb2
Topic Starter
Berichten: 65

advocaat doet totaal niets

#1 , 21 nov 2019 16:32

Beste,

In september 2018 maak ik een afspraak bij een advocaat, hier leg ik mijn zaak uit en lever de bewijsstukken af.
Vervolgens krijg ik in oktober 2018 een verzoek tot het betalen van een provisie, welke ik direct betaal.

Nu zijn we reeds november 2019, zijn er nog steeds geen handelingen getroffen betreffende mijn zaak, behalve ...
- een reactie via mail dat advocaat mij gaat contacteren na de Paasvakantie 2019, welke echter niet is gebeurd
- een reactie via mail dat het advocatenkantoor het druk heeft ... !?!?!?
- een reactie via mail dat advocaat mij gaat contacteren na het rechterlijk verlof 2019, welke echter niet is gebeurd

Mails worden steeds genegeerd. Telefoon wordt niet beantwoord of in het beste geval krijg in een secretaresse te pakken,
welke me vriendelijk meldt dat ze mijn "opmerkingen" zal doorgeven.

Ik ben het beu dat na ruim 1 jaar er geen vooruitgang is geboekt aangaande mijn zaak. Ik ben het beu dat ik word genegeerd of aan het lijntje word gehouden. Ik heb het gehad met deze advocaat, een pure schande! Wat kan ik hier tegen doen?

Ik wil mijn reeds betaalde provisie GEHEEL terug. Ik wens NIET te betalen voor mails met valse beloftes. Alsook wens ik te beschikken over mijn aangeleverde bewijsstukken. Wat dien ik hiervoor te doen?

Alvast bedankt!

[Jaartallen gecorrigeerd - Inazuma]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 nov 2019 17:32

Andere advocaat nemen of zelf uw dossier terugvragen.

mrb2
Topic Starter
Berichten: 65

#3 , 22 nov 2019 10:54

oops, tikfouten, bij alle vermelde jaartallen moet men er 1 af trekken, behalve bij de vermelding november 2019.

Dus samenvattend:
- contact + betaling in 2018
- valse beloftes Paasvakantie rechterlijk verlof etc. 2019

M.a.w. na 1 jaar de provisonele kosten armer en geen voortuitgang in de zaak.

Een andere advocaat nemen OK! Maar wat met mijn reeds betaalde provisionele kosten???

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 nov 2019 11:55

Uw advocaat moet een afrekening opmaken en hetgeen hij teveel ontvangen heeft terugbetalen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”