Beroep aantekenen vonnis vrederechter

Levi2019
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Re: Beroep aantekenen vonnis vrederechter

#16 , 17 nov 2019 20:25

Wat is eigenlijk de kans dat ze in beroep een andere uitspraak gaan doen, als er geen nieuwe informatie komt. Als het dossier het dossier blijft, en er geen fouten gebeurd zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#17 , 17 nov 2019 22:46

RPV is om een gedeelte van uw advocaat kosten te betalen dus geen RVP betaald u alles zelf aan de advocaat.
Daarenboven krijgt u de schadevergoeding niet van € 2000.
Zij betalen hun advocaat en sparen €2000 en de RVP vergoeding aan uw advocaat.
Cassatie ... zal hen mogelijk het dubbele kosten.

Gezien we niet weten waarover het juist gaat is het voor ons ook koffiedik kijken.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 nov 2019 23:31

Even praktisch denken. Als de tegenpartij in beroep gaat zal je aan advocatenkosten vermoedelijk meer kwijt zijn dan 1.400 euro.
Je hebt de zaak bij de vrederechter gewonnen. Als de tegenpartij in het vonnis berust heb je wat je wil bereiken. Als je dan die 1.400 euro niet krijgt is dit dan zo belangrijk? Als je rekening houdt met de kosten en risico van een hoger beroep.
Wat de kansen in hoger beroep zijn is onmogelijk te voorspellen zonder het dossier te kennen. Statistieken over hervormingen in hoger beroep (ik weet niet of ze bestaan) zeggen niets. Alles hangt af van het dossier.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 17 nov 2019 23:37

Is een beetje Russische roulette spelen. Want de advocatenkosten in beroep die voor TS gelden spelen evenzeer mee voor de tegenpartij (die al eens in het ongelijk is gesteld).
Het is ook absoluut niet zeker dat de "dreiging" wordt uitgevoerd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Levi2019
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#20 , 18 nov 2019 12:19

Ok, even meer uitleg, maar ben bang dat zij dat dan lezen omdat het een specifiek geval is.
Al de jaren dat we naast onze buurvrouw woonden hebben wij alles geslikt. Mijn man zelfs veel te veel, bij andere mannen zou het allemaal geen waar zijn. Nu hebben wij na jaren gezegd, nu is het genoeg, ze wou altijd meer en meer en was nooit content. En we zijn dus gestopt met spreken en goeiendag zeggen tegen haar (wat zij al lang niet meer deed bij ons). Maar zoals bij vele mensen, als je ze behandelt zoals ze jou behandelen dan worden ze boos. Dus heeft ze 2 'dieren' gekocht om in haar boerderij te zetten. 't Is niet echt een boerderij maar het zit daar vol met vanalles, kalkoenen, eenden, hanen, hoentjes,... En deze specifieke dieren maken verschrikkelijk lawaai. 24/24 en 7/7. Nu hebben wij eerst vriendelijk gevraagd om ze eventueel verder te zeggen, ze heeft een grond van 150m diep. Ze lachte ons uit in ons gezicht. Na vele slapeloze nachten zijn we naar de vrederecher geweest, en is er een verzoeningspoging geweest. Zoals verwacht draaide dit op niks uit. In tegendeel. De dag erna liet ze die dieren naast ons vensterraam slapen. Dag en nacht datzelfde geschreeuw. Om zot van te worden. Dan zijn we beginnen geluidsopnames maken, van in onze slaapkamer, in onze living, in onze keuken. Enfin een hele resem aan beelden/geluidsopnames. Om alles samen te vatten, zij had niets, enkel een zelfgetypte mail van x, y en z beweren dat ze geen last hebben. Wij 4 geldige getuigenverklaringen met handtekening en al. Dus zoals het moet. Resultaat van het vonnis : Dieren moeten weg. De bewijzen zijn er, nl film x en y. En onze verklaringen zijn rechtsgeldig en geloofwaardig. Haar verklaringen zijn zelf geschreven en totaal niet rechtsgeldig. De woorden van de rechter.
Oja, kleine nota, ondertussen heeft ze 9 van die 'dieren'.
En nog een kleine nota, madam is stinkend rijk, dus het gaat haar ook helemaal niet om die 1400€ maar om laten te zien wie er baas is...

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#21 , 18 nov 2019 13:30

Laat ze maar doen en wacht af....
hou de eer aan uzelf.
Tenzij u een "marchand de tapis" bent...
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Levi2019
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#22 , 18 nov 2019 13:40

Laat ze maar doen en wacht af....
hou de eer aan uzelf.
Tenzij u een "marchand de tapis" bent...
Een marchand de tapis ??

Levi2019
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#23 , 18 nov 2019 13:45

Nog zoiets, haar weerwoord aan ons. Dat was ongelooflijk. Ik heb dat een paar keer moeten lezen en nog was dat precies geschreven voor een klein kind. Terwijl haar advocaat toch wel een diploma heeft hé. Zo dat wij leugenaars zijn (echte woorden hé) want da er geen 5 maar 3 zijn (dieren), terwijl dat er een foto bijzat van de 5 beesten samen !? Zo echt blijven zeggen de appel ziet paars, terwijl er een foto bijzit dat de appel groen is. Dingen aanhalen die ze beter zwijgt. Zo beweert ze in haar weerwoord dat ze een hond heeft weggedaan vroeger omdat ik zei dat die lawaai maakte. Da's volledig gelogen en de reden dat ze die hond weggedaan heeft, is omdat die in mijn dochter van 5 haar buik gebeten had. En zo staat dat vol leugens, terwijll er niks van bewijskracht bij zat.

bosprocureur
Berichten: 6854

#24 , 18 nov 2019 13:46

Marchand de tapis ?
Ik denk dat dat iemand is die koehandel bedrijft. En maar marchanderen over het minste en geringste.

Levi2019
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#25 , 18 nov 2019 13:50

Marchand de tapis ?
Ik denk dat dat iemand is die koehandel bedrijft. En maar marchanderen over het minste en geringste.
Aja zo. Ik heb al aan verschillende mensen raad gevraagd en sommige zeggen 'Vraag om elk de helft'... Maar da's toch ook zo raar. Je staat niet op een markt te onderhandelen hé...

Milo72
Berichten: 1016

#26 , 19 nov 2019 16:22

Volgens mij is dat "voorstel" van de tegenpartij een aktie van "niet geschoten is altijd mis", en proberen ze met wat bluf 1600€ uit te sparen... Ik zou ze laten in beroep gaan.
Voor zover ik weet kan je dan opnieuw RPV (bovenop het eerdere bedrag) eisen. Mss is zelfs een
tegenvordering voor tergend & roekeloos geding mogelijk ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Levi2019
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#27 , 19 nov 2019 18:16

Dag Milo,
Ik denk ook dat het bluf is. Momenteel heeft ze geen poot om op te staan. En de zaak gaat niet veranderen door in beroep te gaan he.
Maar mijn man zou het laten vallen om van alle misserie en stress vanaf te zijn.
Ik vind het niet eerlijk...

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”