Vredegerecht

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

Vredegerecht

#1 , 08 nov 2019 23:34

Oké, even hulp nodig.

Dit jaar eind mei ben ik uit mijn appartement gegaan. Ik had nog een rekening van het ziekenhuis van die stad. Of toch 1 waarvan ik het zeker wist en die ben ik ook aan het afbetalen geweest. Ondertussen vaak contact gehad met hun ivm dit bedrag en hoeveel nog enzovoort. Allemaal goed en wel.

Nu kreeg ik vandaag een bruine envelope in de bus. Vredegerecht en ik kwam eerlijk gezegd helemaal uit de lucht gevallen.
Blijkbaar in Juli dit jaar is er een zaak gestart omtrend een openstaande schuld???? Hier heb ik NOOIT enig bericht van ontvangen of dergelijke dat er een zaak was en dat ik moest komen opdagen dus is er ook geen verdediging geweest. 4 november is dus de uitspraak gevallen dat ik voor enkele 100 euros moet gaan betalen alsook de gerechtskosten. Bij de brief stond ook géén rekening nummer alsook geen uiterste betaaldag alsook geen exact bedrag. Wat moet ik hier nu mee? Of wat gebeurd er nu?
Ik was hier helemaal niet van op de hoogte?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 08 nov 2019 23:56

beroep aantekenen is het enige dat u kan doen

u kan dat zelf doen, maar het beste lijkt mij dat u een advocaat contacteerd

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 nov 2019 00:08

beroep aantekenen is het enige dat u kan doen

u kan dat zelf doen, maar het beste lijkt mij dat u een advocaat contacteerd
Wil ik wel gaan doen aanstaande dinsdag maar loop best bang rond met wat er nu gebeurd. Komt er 1 van deze dagen iemand over de vloer om beslag op alles te leggen of..? Ben niks wijzer geworden van die brief. Buiten de uitspraak staat er verder niks in vermeld. Sta nu ook op bevallen dus is best een hoop stress die ik kan missen als de pest.

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 09 nov 2019 00:35

de kans bestaat dat een deurwaarder het vonnis zal komen betekenen, wat extra kosten met zich meebrengt, vanaf dan begint de periode te lopen waarin u slechts 30 dagen (als ik mij niet vergis) heeft om in beroep te gaan.

dus als men het vonnis pas laat betekenen over 3 maand heeft u 3 maand + 1 maand om in beroep te gaan.

u kan altijd contact opnemen met de schuldeiser en al melden dat u in beroep zal gaan en uw situatie eventueel uitleggen.

of men er rekening mee gaat houden is iets anders

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 nov 2019 01:02

de kans bestaat dat een deurwaarder het vonnis zal komen betekenen, wat extra kosten met zich meebrengt, vanaf dan begint de periode te lopen waarin u slechts 30 dagen (als ik mij niet vergis) heeft om in beroep te gaan.

dus als men het vonnis pas laat betekenen over 3 maand heeft u 3 maand + 1 maand om in beroep te gaan.

u kan altijd contact opnemen met de schuldeiser en al melden dat u in beroep zal gaan en uw situatie eventueel uitleggen.

of men er rekening mee gaat houden is iets anders
Betekend dit dan ook dat ze al mijn bezittingen komen opschrijven of...?
De uitspraak is al gevallen namelijk (4November).
Stond nergens in de brief iets over een deurwaarder dus dit is nu wel mijn grootste schrik.

Hou er wel rekening mee dat ze idd geen rekening mee zullen houden maar sta er wel van versteld dat ik hier helemaal niet op de hoogte van was en dit echt uit de lucht komt gevallen.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 09 nov 2019 01:12

als een deurwaarder het vonnis komt betekenen wilt dat gewoon zeggen dat u officieel op de hoogte word gesteld van het vonnis en dat u ofwel nog 30 dagen heeft om in beroep te gaan of u berust in de zaak en betaald de schuldeiser.

voor men u gerief komt opschrijven zou u normaal nog een paar verwittigingen moeten krijgen.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 nov 2019 01:32

als een deurwaarder het vonnis komt betekenen wilt dat gewoon zeggen dat u officieel op de hoogte word gesteld van het vonnis en dat u ofwel nog 30 dagen heeft om in beroep te gaan of u berust in de zaak en betaald de schuldeiser.

voor men u gerief komt opschrijven zou u normaal nog een paar verwittigingen moeten krijgen.
Oh oké, dankjewel !

Ik weet niet of het veel zin zal hebben om er in beroep tegen te gaan. Het bedrag zal hoe dan ook betaald moeten worden. Alleen jammer dat door het verlies van dat appartement de bedragen niet wist en dat die dus verder opliepen. Immokantoor + huisbaas hadden al mijn gegevens om mij te contacteren indien er brieven toekwamen wat ze naar het OCMW konden doorgeven om mij te bezorgen. Jammer dat die vraag volledig in de wind is geslagen door hun. Denk dat ik er dan "goedkoper" mee wegkom om dit gewoon te aanvaarden en dan een afbetalingsplan regel wat voor mij doenbaar is aangezien ik het financieel beperkt heb en nu zeker met een kleintje erbij.

Sirkii
Berichten: 5396

#8 , 09 nov 2019 08:29

Als je de schuld niet betwist dan nest betalen om verdere extra koten te vermijden. Een nieuwe bewoner is niet verplicht uw brieven na te sturen. Veelal worden die met de postbode terug meegegeven waarna ze naar afzender terugkeren.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 nov 2019 11:01

Neem HOOGDRINGEND contact op met de sociale dienst van het O.C.M.W. om desgevallend een afbetalingsregeling uit te werken zeker omdat u spreekt van een Publiekrechtelijk Ziekenhuis.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 nov 2019 17:50

Tot wanneer was u nog gedomicilieerd op uw appartement? De dagvaarding moet betekend worden op uw domicilie.
Vermeldt het vonnis niet over welke factuur het gaat?
Neem onmiddellijk contact met de advocaat van het ziekenhuis. Zijn naam wordt in het vonnis vermeld. Hij kan u meedelen over welke factuur het gaat. Als u de factuur niet betwist kan u met hem een afbetalingsplan afspreken.
Als u de factuur betwist kan u verzet aantekenen. Dit moet via een gerechtsdeurwaarder. Beroep is niet mogelijk gelet op het lage bedrag dat gevorderd wordt.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#11 , 09 nov 2019 20:49

Als je de schuld niet betwist dan nest betalen om verdere extra koten te vermijden. Een nieuwe bewoner is niet verplicht uw brieven na te sturen. Veelal worden die met de postbode terug meegegeven waarna ze naar afzender terugkeren.
Ja, helaas. Was wel een vraag nazr gedaan en daar waren ze akkoord mee gegaan mazr als puntje bij paaltje lijkt te komen zit ik er nu wel mooi mee.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#12 , 09 nov 2019 20:50

Neem HOOGDRINGEND contact op met de sociale dienst van het O.C.M.W. om desgevallend een afbetalingsregeling uit te werken zeker omdat u spreekt van een Publiekrechtelijk Ziekenhuis.
Zal ik Dinsdag proberen doen. Ook naar het vredegerecht zelf al een mail gestuurd en kijken wat hun kunnen doen.
Weet niet of het zin heeft om na die uitspraak een mail te sturen naar het ziekenhuis zelf om wat te regelen.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#13 , 09 nov 2019 20:54

Tot wanneer was u nog gedomicilieerd op uw appartement? De dagvaarding moet betekend worden op uw domicilie.
Vermeldt het vonnis niet over welke factuur het gaat?
Neem onmiddellijk contact met de advocaat van het ziekenhuis. Zijn naam wordt in het vonnis vermeld. Hij kan u meedelen over welke factuur het gaat. Als u de factuur niet betwist kan u met hem een afbetalingsplan afspreken.
Als u de factuur betwist kan u verzet aantekenen. Dit moet via een gerechtsdeurwaarder. Beroep is niet mogelijk gelet op het lage bedrag dat gevorderd wordt.
Aangezien ik uit dat appartement moest is mijn domicilie tot begin oktober onveranderd gebleven. Ik stond daar dus zogenaamd nog ingeschreven omdat ik al die tijd zeg maar dakloos was en kon mezelf ook nergens anders inschrijven.
Ik heb helaas geen gegevens van die advocaat (nergens op de brief vermeld) dus dat lijkt mij dan wat moeilijker om te doen.
Een afbetalingsplan wil ik zeker wel regelen. Als zij zeggen dat er een schuld is zal die er dan wel zijn dus of ik dit wil ontkennen... Niet echt dan.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#14 , 10 nov 2019 00:50

De naam van de advocaat wordt altijd in het vonnis vermeld.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”