Afspraken ivm tarifering advocaat

lockefeerh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afspraken ivm tarifering advocaat

#1 , 22 okt 2019 17:47

Ik heb een vraagje, in hoeverre kan het dat een advocaat zelf uren en prestaties aanrekent, zonder dat daar tevoren expliciet of impliciet afspraken zijn over gemaakt?
Is het louter consulteren van een advocaat in een dossier voldoende om achteraf een rekening gepresenteerd te krijgen zonder er op voorhand afgesproken is wat het (vermoedelijk) gaat kosten, hoeveel er zal (geschat) gewerkt worden en aan welke afgesproken tarieven?
Mijns inziens dienen in elke overeenkomst voor het leveren van diensten op voorhand een afspraak gemaakt te worden over de inhoud van de diensten en de kosten ervan, zoals in gelijk welke verkoopsovereenkomst het geval is. En dient dan ook een uitdrukkelijk akkoord gegeven te worden voor het uitvoeren van de gevraagde diensten, aan de op voorhand afgesproken prijs, of vergis ik me hier in?
Dit kan evenzeer toegepast worden denk ik op dokters, tandartsen etc. waarvoor dit duidelijk ook allemaal niet nodig is?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding