deurwaarder inboedel

papa2
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

deurwaarder inboedel

#1 , 14 okt 2019 15:54

Zijn enkel feitelijk samenwoonende .
Als ik de inboedel verkoop aan mijn partner voor de vordering , kan de deurwaarder de inboedel nog aanslagen ?
( Ik verkoop en deurwaarder komt voor mij opschrijven )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 14 okt 2019 16:03

Bedrieglijk onvermogen is een misdrijf, pas daar dus maar mee op. Maar als u het met de beste intenties doet en het geld gebruikt om uw schuldeisers te betalen, is er uiteraard geen probleem.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 okt 2019 16:23

Als je samen wonend bent zal dit toch niet zomaar gaan, verkopen en geld overschrijven net als de deurwaarder komt ??

Toch zeer mee opletten de deurwaarder hoeft hier niet in mee te gaan !

Kan je geen afbetalingsplan krijgen bij de deurwaarder .?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 okt 2019 00:22

Zijn enkel feitelijk samenwoonende .
Als ik de inboedel verkoop aan mijn partner voor de vordering , kan de deurwaarder de inboedel nog aanslagen ?
( Ik verkoop en deurwaarder komt voor mij opschrijven )
De deurwaarder slaat nog steeds de inboedel aan. Het maakt hem niet veel uit van wie de zaken juridisch eigendom zijn, hij treft ze aan op uw woonplaats dus er is een vermoeden dat ze van u zijn.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 16 okt 2019 10:42

En dan kan u starten met een (dure) revindicatieprocedure, die nog zal mislukken ook.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”