Beslag op mijn goederen door schuld partner

Hopeloos_1252
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Beslag op mijn goederen door schuld partner

#1 , 29 sep 2019 01:41

Hallo,

Ik ben alleenstaande moeder. Ik huur een appartement en heb de inrichting alleen bekostigd. Twee jaar geleden is mijn partner met zijn zoon komen inwonen. Onlangs kwam een gerechtsdeurwaarder beslag leggen op mijn meubelen voor een onbetaalde factuur van mijn partner die 9 jaar geleden voor de rechtbank werd uitgesproken en nooit betaald werd.

We zijn feitelijk samenwonend. Alles wat er staat is van mij. Kan dit zo maar?

Ik vermoed dat hij zijn schulden nog steeds niet gaat betalen want hij moet mij ook nog geld.
Hoe kan ik mijn goederen beschermen?
Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?
Kan ik hem en zijn zoon aan de deur zetten?

Een hopeloze moeder die hunkert naar bescherming

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 sep 2019 01:51

als uw (ex)partner op uw adres staat gedomicileerd dan kan een deurwaarder alles opschrijven wat aanwezig is, behalve bepaalde artikelen.

als u facturen hebt van de goederen kan u altijd aantonen welke van u zijn en niet

beste is dat uw (ex)partner contact opneemt met de deurwaarder om de schulden al dan niet via een afbetalingsplan te betalen

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 29 sep 2019 01:52

Ja, dat kan, de deurwaarder houdt enkel rekening met de domicilie, niet met van wie iets zou zijn. Begin met van alles facturen en betalingsbewijzen te verzamelen, daarna kan u proberen iets terug te krijgen via een revindicatieprocedure.

Als ze daar gedomicilieerd zijn, krijgt u ze ook niet zomaar buiten zonder langs de vrederechter te passeren.

Vijgen na Pasen natuurlijk, maar iemand met schulden in uw huis nemen is meestal vragen om miserie.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”