Eiser in rechtzaak is niet de echte eiser

Bdebrandt
Topic Starter
Berichten: 22

Eiser in rechtzaak is niet de echte eiser

#1 , 25 sep 2019 03:48

Beste site,
Ik ben gedaagd in een zaak voor de familierechtbank. Recentelijk heeft de echte partij op email bevestigd dat zij achter de zaak zitten en niet de eiser.

Kan dit of maw kan iemand (die geen grond heeft om een zaak aan te spannen) dit wel doen door “gebruik” te maken van de naam van iemand die wel rechtstreeks betrokken partij is.

Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2019 11:43

Heeft degene die optreedt als eiser mandaat gegeven aan de advocaat om namens hem een procedure in te stellen?
Als dat het geval is, lijkt alles mij normaal te zijn.

Bdebrandt
Topic Starter
Berichten: 22

#3 , 25 sep 2019 15:17

Hallo Scorpioen, neen dat is niet het geval. Concreet is het een zaak waar de grootouders door het gebruik van de naam van een van de ouders meer onderhoudsgeld eisen voor het kleinkind.
De zaak geeft weer dat de moeder de eis heeft gesteld doch ik heb bewijs dat grootouders haar naam gebruiken in deze zaak

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2019 16:58

Je kan dan tegen die advocaat een vordering in ontkenning van proceshandeling instellen (art. 848 Ger. W.)

Bdebrandt
Topic Starter
Berichten: 22

#5 , 25 sep 2019 21:46

Scorpion, hartelijk dank. Kan ik dit gebruiken om de procedure nietig te laten verklaren? Hartelijk dank

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 sep 2019 23:42

De dagvaarding wordt dan "van onwaarde verklaard".
De procedure bestaat dus niet meer.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”