Schriftelijke verschijning

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

Re: Schriftelijke verschijning

#16 , 11 sep 2019 10:34

U moet kopie van uw stukken aan de advocaat van de tegenpartij overmaken.
Is er op de inleidende zitting niets gezegd van de termijnen wanneer de conclusies moeten worden neergelegd?
Werd de zaak op vaste datum uitgesteld?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

#17 , 21 sep 2019 22:19

art 729: Wanneer de zaak bij de inleiding niet van die aard is dat ze kan worden gepleit, kunnen de advocaten van de partijen, in onderlinge overeenstemming, de in artikel 728 voorgeschreven verschijning vervangen door schriftelijk te verklaren dat zij in de zaak optreden en, in de mate van het mogelijke, hun standpunt toelichten inzake de instaatstelling van de zaak. Deze verklaring wordt vooraf aan de griffie gericht. Dit wordt vermeld op (het [1 zittingsblad]1).

Super, goed gevonden. Bedankt

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

#18 , 21 sep 2019 22:22

Inleiding van de zaak is uitgesteld tot 16 okt, wat indien de tegenpartij pas 1 uur voor de zitting haar stukken bezorgd? Vraag om opnieuw uitstel van de inleiding of vraag stellen tot extra conclusie termijnen? Alvast bedankt

Reclame


scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#20 , 22 sep 2019 15:17

De zaak werd reeds ingeleid. De eerste zitting was de inleidingszitting.
De zaak werd dan uitgesteld naar de zitting van 16 oktober om dan eventueel gepleit te worden.
Blijkbaar werden geen conclusietermijnen bepaald. Als de advocaat van de tegenpartij pas op die zitting, of kort daarvoor, u zijn conclusies (en stukken) overmaakt zal u moeten kiezen: uitstel vragen om daarop te antwoorden of vragen om de zaak uit te stellen (met eventueel vastleggen van conclusietermijnen).

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#21 , 22 sep 2019 16:17

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat TS met een dubbele agenda werkt. Als ik me zou vergissen, sorry dan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

#22 , 24 sep 2019 17:41

Wat bedoeld U met TS?

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

#23 , 24 sep 2019 17:44

Bedankt voor de stukken over rechtsmisbruik

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”