Betredingsverbod uitspreken?

AnneT
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Betredingsverbod uitspreken?

#1 , 21 jul 2019 12:03

Mijn partner en ik gaan naar het huis van mijn ex man voor gesprek en uitwissel van spullen. We spreken zo en altijd van buiten/voor de deur...
Ex man opened deur en zegd aggressiv tegen mijn partner 'je heeft betredingsverbod' 'je moet van mijn stoep'...
Mag dat?
Zonder dat er iets was?
Wie kan een betredingsverbod uitspreken???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 21 jul 2019 13:08

zolang iemand zich gewoon op de openbare weg/plaats bevind heeft een gewone burger niks te eisen

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jul 2019 13:16

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 21 jul 2019 19:33

Je kan inderdaad mensen die niet op uw adres gedomicilieerd zijn betredingsverbod tot uw eigendom geven. Als ze daar niet op ingaan kan je de politie bellen om ze van uw eigendom te verdrijven. Zie voorts hogere posts qua openbaar domein: dit kan je zelf niet opleggen.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 21 jul 2019 21:06

Als het privaat is vb voortuin kan het wel - bij appartementsgebouw vanaf uw voordeur van het appartement.
Als persoon is binnengelaten om een wettelijke wijze mag die persoon het gebouw betreden. Hangt allemaal af van detailfactoren.

Ook onderzoeksrechter kan contactverbod uitspreken of een betredingsverbod vb u mag niet in gemeente B komen.

Ook politie kan om verschillende redenen onmiddellijk verbieden om bepaalde plaats of zone te betreden ( zowel gerechtelijk als bestuurlijk).
Bij weigering of toch betreden kan met zowel vervolgen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”