procedurefout?

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

procedurefout?

#1 , 19 jul 2019 19:09

Ik heb onlangs klacht ingediend tegen de zaakvoerder van een bvba omdat hij de roerende goederen die wij in beslag hadden genomen, verkocht heeft (dus voor wegmaking van in beslag genomen goederen).

Nu is het me opgevallen dat het in de aangifte staat dat die goederen aan A.B. (de zaakvoerder) behoorden alsof de zaak tegen hem was geweest, en niet tegen de bvba. Uit het verslag van de deurwaarder dat we hebben overhandigd aan de politie, blijkt uiteraard dat het om goederen van de bvba ging.

Kan deze inconsistentie nadien misschien beschouwd worden als procedurefout?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 jul 2019 19:57

goederen die wij in beslag hadden genomen,
Met welke titel heb jij die goederen in beslag genomen ?
Was er een vonnis, of ben je soms deurwaarder van beroep?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 19 jul 2019 20:06

Klacht bij politie dan gewoon navolgend PV laten opstellen met in bijlage en geciteerd het PV van de GDW

Reclame

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#4 , 19 jul 2019 21:23

goederen die wij in beslag hadden genomen,
Met welke titel heb jij die goederen in beslag genomen ?
Was er een vonnis, of ben je soms deurwaarder van beroep?
We hebben de opdracht gegeven aan een deurwaarder om een arrest uit te voeren.

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#5 , 22 jul 2019 19:54

Een beetje OT: Is het echt zo dat ik nu het geld dat ik burgerrechtelijk niet heb gekregen van de bvba (ze bezitten gewoon niets), nu wel kan eisen als schadeloosstelling van de zaakvoerder via een strafrechtelijke procedure?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jul 2019 20:05

Een beetje OT: Is het echt zo dat ik nu het geld dat ik burgerrechtelijk niet heb gekregen van de bvba (ze bezitten gewoon niets), nu wel kan eisen als schadeloosstelling van de zaakvoerder via een strafrechtelijke procedure?
Vergeet dit !!!!!

Eer je een zaakvoerder een bestuursfout wil aansmeren dan moet het zeer erg zijn.

Ik zit sinds een 30 tal jaar in begeleiding en volgen van gefailleerden, ik heb nog nooit dit mee gemaakt.
Of wel is het omzet cijfer te laag oftewel hebben ze geen fout gemaakt.

Alles wat je probeert zal het u centen kosten en niks opbrengen.

En nu met de nieuwe wet word de gefailleerde zeer beschermd .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#7 , 22 jul 2019 20:12

Een beetje OT: Is het echt zo dat ik nu het geld dat ik burgerrechtelijk niet heb gekregen van de bvba (ze bezitten gewoon niets), nu wel kan eisen als schadeloosstelling van de zaakvoerder via een strafrechtelijke procedure?
Vergeet dit !!!!!

Eer je een zaakvoerder een bestuursfout wil aansmeren dan moet het zeer erg zijn.

Ik zit sinds een 30 tal jaar in begeleiding en volgen van gefailleerden, ik heb nog nooit dit mee gemaakt.
Of wel is het omzet cijfer te laag oftewel hebben ze geen fout gemaakt.

Alles wat je probeert zal het u centen kosten en niks opbrengen.

En nu met de nieuwe wet word de gefailleerde zeer beschermd .
Je hebt niet begrepen wat ik bedoel. Ik heb klacht ingediend bij de politie voor wegmaking van in beslaggenomen goederen. Iemand (waarschijnlijk de zaakvoerder) heeft de spullen waarop beslag was gelegd, gewoon weggedaan, want die spullen werden niet meer aangetroffen door de deurwaarder.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 jul 2019 20:28

Is de deurwaarder aangesteld ingevolge een vonnis van de rechtbank? Of heeft hij gewoon op uw vraag zonder enige tussenkomst van een rechtbank, dus zonder uitvoerbare titel, kennis genomen van de goederen die zich bij de zaakvoerder bevonden? Is er überhaupt wel sprake van beslag? Is er überhaupt sprake van vervreemding van goederen?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#9 , 22 jul 2019 20:39

Is de deurwaarder aangesteld ingevolge een vonnis van de rechtbank? Of heeft hij gewoon op uw vraag zonder enige tussenkomst van een rechtbank, dus zonder uitvoerbare titel, kennis genomen van de goederen die zich bij de zaakvoerder bevonden? Is er überhaupt wel sprake van beslag? Is er überhaupt sprake van vervreemding van goederen?
De deurwaarder heeft in opdracht van ons geprobeerd om een arrest uit te voeren, en de schuldenaar heeft de goederen waarop beslag was gelegd, weggedaan voordat de deurwaarder ze ging weghalen. De verkoopdatum was uiteraard betekend aan de tegenpartij.
Uiteraard is er sprake van beslag in het verslag van de deurwaarder.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#10 , 22 jul 2019 20:42

OK, dat is een duidelijk antwoord. Ik denk dat de deurwaarder nu aan slag is.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#11 , 22 jul 2019 20:50

OK, dat is een duidelijk antwoord. Ik denk dat de deurwaarder nu aan slag is.
Ik begrijp je antwoord niet. De deurwaarder is al aan de slag geweest. Maar dat heeft niets opgebracht omdat de schuldenaar niets bezit en ook niet heeft betaald.
Nu ik aangifte heeft gedaan bij de politie heeft de deurwaarder ook niets meer te doen in deze zaak.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 22 jul 2019 21:03

Wie is je geld schuldig ?

De zaakvoerder of de BVBA

Dit is een zeer groot verschil !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#13 , 22 jul 2019 21:19

Wie is je geld schuldig ?

De zaakvoerder of de BVBA

Dit is een zeer groot verschil !!!
De bvba uiteraard! Daar hebben we het al over gehad in een andere discussie niet zo lang geleden.
Maar een strafbaar feit kan moeilijk door een rechtspersoon worden begaan. Vandaar dat de zaakvoerder ervoor verantwoordelijk is.

Franciscus
Berichten: 38583

#14 , 22 jul 2019 23:29

Arrest dus al in beroep????

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#15 , 23 jul 2019 07:30

Arrest dus al in beroep????
Ja waarom?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”