Opladen door deurwaarder

Lene83
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Opladen door deurwaarder

#1 , 22 mei 2019 14:14

We hebben een brief van de deurwaarder ontvangen waarin staat dat er een verkoop op vrijdag gepland staat en dat de oplading vanaf maandag 9u kan plaatsvinden, deze brief kwam per post en aangetekend schrijven. Op die brief staat ook dat de verkoop zowel in mijn aanwezigheid als afwezigheid zal plaatsvinden, evenals de locatie en uur waar de verkoop zou doorgaan. Nu is mijn vraag, in het verleden kregen wij een geel papier (was bij andere deurwaarder) waarop aanplakking stond maar deze keer hebben we het niet gekregen.. dus mijn vraag, is dit papier nog verplicht? Ik nergens (bij mijn weten, of toch niet recent) een (gele) brief ontvangen waarop aanplakking staat, is deze verkoop dan gewettigd ? Kan ik de deurwaarder nog verwachten voor oplading ?
Dank je alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2019 14:49

De gele brief niet of wel zal de oplading niet tegen houden .

Maar de vraag is komt die wel opladen ??
Meestal niet, als de kosten groter is dan het geraamde inkomst van de verkoop, dan komt die niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 25 mei 2019 12:58

Een deurwaarder in opdracht van de stad leuven zou het gisteren mogelijk wel iets te bond gemaakt hebben

https://www.hln.be/in-de-buurt/leuven/b ... ~aebc6340/

( en dat allemaal juist voor de verkiezingen, heel vervelend voor de stad )

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 mei 2019 14:33

Zeer vervelend voor stad Leuven.

Maar nog eens het bewijs dat dringend een wet moet komen voor zeer kleine bedragen zodat geen deurwaarder nog aan te pas komt.

100€ word met de deurwaarder 372€ !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 25 mei 2019 16:02

Heb dat hier ook gevolgd. Vond dat geen abnormale brief voor de DW. Heb er al honderden gelezen, en die waren dikwijls in deze toon.
Maar ik kan verstaan dat mensen in dat geval een dergelijke brief afschuwelijk vinden, en die niet graag ontvangen.

Mathieu Rutten

#6 , 25 mei 2019 16:14

Je kan je ook de vraag stellen of het niet ontzettend dom is om voor honderd euro dit zo ver te laten komen. Laat ons niet vergeten dat de schuldeiser al verschillend keren om zijn 100 euro heeft moeten "bedelen" eer er een deurwaarder op af wordt gestuurd. Ik vermoed dat het hier niet om een gewone schuldeiser gaat want die gaat deze procedure niet aan voor 100 euro, maar eerder bv. een openbaar bestuur. Misschien zou het verstandiger zijn om deze schulden te innen via de belastingen, al dan niet met een boetebeding. Burgerlijke ongehoorzaamheid kan niet altijd ongestraft blijven.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 25 mei 2019 20:09

Het ging hier over een gewone burger die een schuld had tov de Stad Leuven (gasboete) en al een paar rappels had ontvangen

Lene83
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 mei 2019 17:04

Ik ken die deurwaarder ook.. heb in het verleden ook al een leuke brief van gekregen, en moet toegeven, zijn brieven zien niet vaak standaard geformuleerd ;-)

Mathieu Rutten

#9 , 26 mei 2019 17:58

Als u al eerder het genoegen had om met een deurwaarder te maken te hebben, dan had u toch wel beter kunnen weten. Dit is opzettelijk ietwat sarcastisch geformuleerd. U bent precies toch wel hardleers. Misschien tijd dat u een les krijgt die u nog lang zal heugen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”