IN BESLAG NEMING DOOR DEURWAARDER

lvglabeke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

IN BESLAG NEMING DOOR DEURWAARDER

#1 , 20 mei 2019 22:18

A. Kan een deurwaarder mijn nieuwe auto in beslag nemen waarvoor ik nog 4 1/2 jaar moet afbetalen?
B. Kan de Vlaamse belastingdienst mijn auto in beslag laten leggen omdat ik de "Belasting op Inverkeerstelling en aanvullende verkeersbelasting" nog niet heb kunnen betalen, wegens tegenslagen en een plotse schuldenlast ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 20 mei 2019 22:28

Wel daar heeft nog een gerechtsdeurwaarder noch de Belasting op Inverkeerstelling en aanvullende verkeersbelasting iets mee te maken.
Dit kan cru overkomen maar waarom dan die wagen gekocht?
Waarom reeds in het verkeer gebracht.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 21 mei 2019 10:04

antwoord A: JA
antwoord B: Ja indien u niet ingaat op invorderingsprocedure

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 21 mei 2019 21:02

B. Kan de Vlaamse belastingdienst mijn auto in beslag laten leggen omdat ik de "Belasting op Inverkeerstelling en aanvullende verkeersbelasting" nog niet heb kunnen betalen, wegens tegenslagen en een plotse schuldenlast ?
Als u de controleurs van de Vlaamse Belastingsdienst onderweg tegenkomt, gaat uw auto meteen aan de kant, en mag je ook meteen betalen of ze nemen hem alvast in bewaring voor u ... en op uw (extra) kosten.

https://belastingen.vlaanderen.be/wat-z ... vertreding

Bij beslag loopt uw lening uiteraard gewoon door.
Bij gedwongen verkoop brengt uw voertuig niks op.
Het restje (verkoopprijs - kosten - uitstaande belastingen - boete daarop) krijgt u dan terug, en ondertussen loopt uw lening nog steeds door ...


Ze staan geregeld langs de baan, en het brengt aardig op:
https://belastingen.vlaanderen.be/controleresultaten

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”