Gemeentebestuur vraagt om bloembakken te verwijderen

mverbanck
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Re: Gemeentebestuur vraagt om bloembakken te verwijderen

#16 , 10 mei 2019 19:17

Privé grond met openbaar karakter bestaat niet.
De meeste openbare buurtwegen (die in de Atlas Der Buurtwegen staan) liggen wel op privé grond....
Dan krijg je natuurlijk wel "privé grond met openbaar karakter".
Dat moet dan wel ergens uit blijken. Het gaat dan over een openbare weg die over private grond loopt.
Er moet dus een "openbare weg" zijn met een statuut. Dat is juridisch iets anders dan een privé-grond met openbaar karakter (in deze categorie zou de publieke parking van een warenhuis kunnen vallen).

Vraag is gewoon of dat strookje gras op de eigendom van TS ligt.
Wij hebben ook zo een strookje tussen voetpad en begin van ons perceel maar in mijn akte staat duidelijk dat het van de gemeente is. Wij hebben daar ook gras op gezaaid omdat het anders verwildert. Ik vermoed dat dit bij TS ook zo is.
De akte intussen eens nagelezen, buiten dat perceel 37 (huis) en perceel 38 (bos) ons eigendom is en wat de oppervlakte hiervan is wordt er niet gerept over de straat of dergelijke.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 10 mei 2019 19:30

Als de gemeente beweert dat het haar grond is dan vraag je daarvan het bewijs.
Het is niet normaal dat je de perceelgrens van uw grond niet kent.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38592

#18 , 10 mei 2019 20:22

je kan toch al de lijnen zien op geopunt?

Reclame

mverbanck
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#19 , 10 mei 2019 21:43

Ik heb me gebaseerd op de geopunt perceelgrens kaart, de straat zou dan niet van ons zijn zoals ik dacht (althans op een miniem deel na dan) maar de graskant wel. (perceel 16 is ons huis en links ervan het bos).

Afbeelding

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 11 mei 2019 09:19

Vraag gewoon aan het kadaster een uittreksel van het kadastrale plan met vermelding van de eigenaars. Kost u een paar Eurootjes, maar dat is een tamelijk officieel document.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#21 , 14 mei 2019 09:42

Vraag gewoon aan het kadaster een uittreksel van het kadastrale plan met vermelding van de eigenaars. Kost u een paar Eurootjes, maar dat is een tamelijk officieel document.
daar ben je volgens mij helemaal niets mee. Die kaarten zijn dezelfde kaarten die je op geopunt vindt, en die grenzen die daar op staan mogen niet als correct beschouwd worden. Wil je 100% zeker weten waar de grens van jouw perceel loopt dan moet je een landmeter inschakelen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#22 , 16 mei 2019 08:22

Wil je 100% zeker weten waar de grens van jouw perceel loopt dan moet je een landmeter inschakelen.
Die landmeter moet dan wel door beide partijen gezamenlijk of door de rechter aangesteld zijn, of je bent er nog niets mee, omdat die meting niet tegenstelbaar is.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mverbanck
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#23 , 16 mei 2019 10:01

Goed om te weten wat die landmeter betreft.. we gaan vandaag bij de gemeente zelf verhaal halen, mail en aangetekende brief negeren ze gewoon maar intussen komt hun deadline wel steeds dichter.

BloodNight
Berichten: 621

#24 , 16 mei 2019 11:05

Goede tip: gesprek opnemen.

mverbanck
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#25 , 16 mei 2019 11:19

Goede tip: gesprek opnemen.
Welja da's inderdaad ook zo wat typisch bij ons dat ze niets op papier willen zetten.. vandaag is't a, morgen b. Maar mag je een gesprek wel zomaar opnemen?

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#26 , 16 mei 2019 11:20

Zolang u zelf deelneemt aan het gesprek is dit geen enkel probleem.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”