Misbruik volmacht.

Overzee@alexa55
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Misbruik volmacht.

#1 , 30 mar 2019 08:12

Na het overlijden van mijn vader 8jaar geleden hebben mijn 2 zusters de volmacht gekregen over mijn moeder haar bankrekening wat ikzelf nog maar een paar weken geleden te weten ben gekomen door een uitspraak van 1 van de zussen . Nu is mijn moeder een paar maand geleden zwaar ziek geworden en zussen dachten dat ze het niet zou overleefd hebben doch is zij volledig hersteld . Omdat mijn man en ik zelfstandige zijn heb ik dan ook niet zoveel tijd om langs te gaan bij moeder die nog steeds thuis woont en hebben mijn zusters moeder beïnvloed om mij te verbannen uit de familie . Mijn moeder spreekt nog wel tegen mij maar men kan aan alles voelen dat zij onder druk staat door mijn 2 zussen . Zussen hadden me al laten weten dat ik op moeders geld geen recht zou hebben en willen nu via de dokter haar onbekwaam laten verklaren om nog zelf nog beslissingen te nemen financieel . Ondertussen hebben zussen mij ook al laten weten dat als er aan moeder iets zou voorvallen dat ik niet op de hoogte zou worden gebracht . Kunnen mijn zussen zomaar zonder mijn inspraak mijn moeders bankrekening leegmaken want dat is hun uiteindelijke doelstelling . Moet wel zeggen dat mijn moeder enorm te beïnvloeden is en zussen zijn iedere dag bij haar terwijl ik maar 1 keer om de 2 weken tot bij haar kan komen door de afstand woonplaats. Kan ik de bank hiervan op de hoogte brengen ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 30 mar 2019 11:58

Beste,

Het is de Vrederechter die beslist over voorlopige bewindvoering. Hij zal maar één voorlopig bewindvoerder aanstellen. Als hier onenigheid over bestaat zal de Vrederechter beslissen om een advocaat aan te stellen als voorlopig bewindvoerder. Als de toestand zo is als u beschrijft, heeft u en uw moeder, maar ook uw zussen er alle belang bij dat dringend een voorlopig bewindvoerder aan te stellen. Een van jullie drie kan ook in onderling overleg aan de Vrederechter vragen om deze persoon aan te stellen als voorlopig bewindvoerder.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 31 mar 2019 23:33

Kan u moeder u ook geen volmacht geven...zou ze dat willen doen dan hebt u zicht op gelden die verdwenen kunnen zijn.

U kan u als vertrouwenspersoon laten aanstellen door vrederechter.

Reclame

Overzee@alexa55
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 apr 2019 19:16

Dank u wel voor de informatie het lijkt me het beste om toch maar naar de vrederechter te gaan en zien hoe en wat te doen . Moeder staat onder druk van zussen en wil geen volmacht geven .

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”