vredegerecht zaak

rinzewind
Topic Starter
Berichten: 2

vredegerecht zaak

#1 , 14 mar 2019 16:54

beste,

een tijdje geleden zat ik in de psychiatrie, omdat ik toen schulden had heeft het ziekenhuis buiten mijn medeweten of toestemming een vrederechter laten langskomen bij mij op het ziekenhuis, ik was toen in perfecte gezondheid buiten dat ik voor een depressie en een paar andere psychische aandoeningen zodat ik voor een paar maanden in de psychiatrie zat.
maar ik ben niet onteroekingsvatbaar op het moment dat de vrederechter langskwan en was gezond genoeg dus ik had zeker naar het vredegerechtshof kunnen gaan als dat iets uitmaakt want ik vond het vreemd dat ze zomaar zonder iets te melden gewoon in het ziekenhuis verscheen en dat de rechstzaak gebeurde zonder advocaat of iets anders want ik wist niet eens dat het ziekenhuis die rechter heeft gecontacteerd, die vrederechter heeft toen ineens besloten om mij onder een bewindvoerder te stellen, nu ik heb nooit de grifie haar papieren ondertekent want ik was niet akkoord met haar beslissing en ik heb nooit volmacht gegeven over mijn rekeningen en zo verder terwijl ik zeker niet ontoerekingsvatbaar ben gesteld en proper op tijd al mijn rekeningen betaalde.

hetgeen dat er nu is is dat al mijn rekeningen zijn afgesloten en naar een bewindvoerder is gegaan die ook plots al mijn correspondentie aankrijgt en zo verder welk hij slecht behandeld, alsook heeft hij mij al tijden onder bugetcontrole gezet waardoor ik maar 70 euro per week krijg van hem welk dan nogmaals is weggenomen naar geen inkomen omdat hij mijn correspondentie slecht behandelde en ik mijn inkomen zo ben verloren.

hetgeen dat ik nu wil weten is of ik nu die advocaat ten eerste voor verlorengaande schulden of zo iets kan aanklagen omdat het door zijn schuld is dat ik mijn inkomsten ben verloren, en ten 2de kan het vredegerecht zonder mijn toestemming zomaar volmachten en verdere dingen uitschrijven zonder dat ik daarvoor mijn handtekening moet geven en voor welke duratie kunnen ze dat want ondertussen zijn al mijn schulden al afbetaald met alle gelden op mijn rekeningen die ik verkregen heb voor de fout van die advocaat gebeurd is en al mijn inkomsten weg zijn en alsook zoiu ik willen weten of het mogelijk is om via die advocaat de verloren inkomsten te recupereren en hoe ik dat moet aanpakken want ik heb een kleine overeenkomst met hem en dat is dat hij zegt dat hij eerst moet weten wat de verlorengegaande schulden zijn voordat hij mij kan terugbetalen waardoor ik eerst jaren moet wachten totdat mijn invaliditeit die dat hij heeft kwijtgespeeld terug is goedgekeurd dan moet die met terugwerkende kracht werken zegt hij en moet ik zo mijn gelden terugkrijgen wat niet normaal is want ik denk is dat hij mij gewoon zou moeten uitbetalen gebaseerd op hetgeen wat ik elke maand ervoor kreeg totdat mijn invaliditeit terug in orde of voor welke duurte ook want ik zit al 2 jaar zonder inkomen en moet alles weer opnieuw doen voor de invaliditeit welk weer betekent dat ik alle medische testen moet ondergaan, de wachttijd voor de invaliditeit weer moet doorstaan en zo verder.

nu vraag ik wat kan ik hiertegen doen ?
aanklagen voor neglence gaat lastig ook al denk ik dat ik dat moet doen want doordat hij al mijn gelden bezit en ik geen advocaat kan betalen op dit moment heeft hij alle macht in handen.
dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 14 mar 2019 17:33

Daarvoor is het vredegerecht nu net bevoegd. Om te bekijken of iemand al of niet wilsbekwaam is. Ontoerekeningsvatbaar is iets anders (art 71 SW).
Dus de vrederechter heeft nadat er een onafhankelijke dokter is aangesteld (niet van uw psychiatrische instelling) beslist u onder bewindvoering te plaatsen.

U kan vb via een pro deo advocaat ( ga naar een www.caw.be uit uw buurt) bij de vrederechter aanvechten dat u wel handelingsbekwaam bent. Dit uiteraard gestaafd met doktersattesten.
Wat er met u is gebeur dis een collocatie.
En de vrederechter zal u zeker gesproken hebben.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”