Aangetekende brief ? afhalen of niet?

Iquest
Topic Starter
Berichten: 6

Aangetekende brief ? afhalen of niet?

#1 , 13 mar 2019 22:52

Beste dien ik een aangetekende brief af te halen die blijkbaar is aangeboden maar op mijn bijnaam en zonder mijn officiele voornaam of zelfs maar achternaam?

Bij BPOST zelf zou ik hem waarschijnlijk zelfs niet meekrijgen, nu ligt hij in een krantenwinkel, die gaan hem misschien wel meegeven daar die mijn bijnaam wel kennen vermoed ik, daar ik er wel klant ben.

Volgens bpost geen afzender bekend.

Grtz Inge

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 13 mar 2019 23:25

U kan hem maar beter afhalen. Van zodra hij werd aangeboden wordt er wettelijk verondersteld dat u de inhoud ervan kent.
"sowieso" schrijf je zo.

Iquest
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 13 mar 2019 23:48

postbode heeft aangebeld maar niemand thuis, dus op adres maar met geen correcte naam. Heb hier ooit al aangetekende zending papieren gevonden maar op buurman zijn naam of zelfs 10 huizen verder, dan ben ik wel die documenten aan die mensen gaan bezorgen. Maar ik kan inhoud toch niet eens weten als ik niet eens weet van wie of wat hij zou komen zeker als die persoon mijn achternaam al niet kent en mijn voornaam?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 mar 2019 08:50

Een a.s word geacht gekend te zijn wanneer je hem niet heeft afgehaald.
en zoals men reeds schreef best hem afhalen om geen miserie te krijgen, dit telt niet om te zegen ik heb hem niet gelezen want ik heb hem niet afgehaald

Dus pas daar mee op.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 14 mar 2019 09:54

als je hem niet krijgt omdat het adres niet klopt, wordt dat daarop geschreven, en valt er u later niets meer te verwijten. Maar daarvoor moet je u wel aanbieden om hem in ontvangst te nemen.

LeenW
Berichten: 12811

#6 , 14 mar 2019 10:25

Ik zou zeggen, ga met uw melding naar het postkantoor en zeg dat er niemand met die naam op het adres woont. De brief gaat dan normaal terug naar de afzender met "geadresseerde onbekend op dit adres" of iets in die aard.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 mar 2019 11:52

Leen dit kan alleen maar uitstel opleveren.

Als de briefschrijver dit wil dat je die krijgt, is het een zeer klein kunstje om haar echte naam te weten !!

Ik ga ook bijna 50 jaar door met een andere bijnaam, bijna niemand kent mijn echte familie en voornaam .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12811

#8 , 14 mar 2019 12:42

Maar bij u zullen ze uw achternaam toch wel kennen?

Akkoord dat het enkel uitstel is, maar men kan niet verwachten dat een brief met enkel een bijnaam enige waarde gaat hebben in een verdere procedure.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 14 mar 2019 12:46

Wat bedoel je juist met bijnaam? Is dat een 2de of 3de naam die werd gegeven bij uw geboorte, of is dat een "koosnaampje" dat is tijdens uw jeugd werd gegeven en nog steeds wordt gebuikt, bvb den dikke, of berre van achter den hoek.
Mijn vader heette eigenlijk Hendrik, maar werd steeds door iedereen Jozef genoemd, ook op alle briefwisseling. Heb pas bij het opstellen van zijn overlijdensbericht gemerkt dat Jozef eigenlijk zijn 4de naam was op zijn geboortebewijs.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 mar 2019 12:54

Maar bij u zullen ze uw achternaam toch wel kennen?
Bijna niemand kent mijn familie naam, zelfs de buren niet, mijn oude buren naast mij kenden me, maar ze zegden altijd mijn bijnaam.

Ik denk niet dat één klant vroeger mijn familie naam kende , ik had altijd een vennootschap, en dan nog een buitenlandse !

Mensen van op de BTW spraken me aan met mijn bijnaam.

Als een snelheidsboete toe komt is het op mijn echte naam
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 14 mar 2019 12:58

Wat bedoel je juist met bijnaam? Is dat een 2de of 3de naam die werd gegeven bij uw geboorte, of is dat een "koosnaampje" dat is tijdens uw jeugd werd gegeven en nog steeds wordt gebuikt, bvb den dikke, of berre van achter den hoek.
Mijn vader heette eigenlijk Hendrik, maar werd steeds door iedereen Jozef genoemd, ook op alle briefwisseling. Heb pas bij het opstellen van zijn overlijdensbericht gemerkt dat Jozef eigenlijk zijn 4de naam was op zijn geboortebewijs.
Mijn bijnaam is de naam van een werknemer die gewerkt heeft aan de Kennedy tunnel in Antwerpen, en die een hand kreeg van onze koning Boudewijn .
Dus al een tijdje geleden dus in de jaren 1969.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#12 , 14 mar 2019 14:04

Foei Lowie u leeft onder een fictieve naam, en onder een naam van iemand anders en dat op een juridisch forum ??
Aan Boudewijn kunnen we het niet meer vragen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”