Ik denk dat hier teveel elementen niet gekend zijn....
Eerst is het 'we hebben iemand laten komen'
Dan een student
Dan mee naar huis nemen.
Dan student 'landbouwtechnieken'
Dan stukken besteld ? door een student??
Plots is er een werkgever...
Op vragen naar verduidelijking wordt er niet (altijd)geantwoord...
Basis: u hebt geen enkel bewijs dat u opdracht hebt gegeven aan die 'student' die bij een werkgever blijkt te werken of thuis.
Indien er een werkgever is ... garage ? bestaat de mogelijkheid dat er retentierecht is. (Een garage moet alles wel inschrijven..ttz alle activiteiten die daar zijn moeten ingeschreven zijn op chassis of motorbloknr)
Heb laten komen: hoe tot contact gekomen? of iets van zwartwerk?
Of een student die in het kader van een stage landbouwtechniek via zijn stageplaats een motor reviseert ( die hij zelf heeft binnengebracht).
Zaak die nu wat uit de hand is gelopen. In dat laatste geval kan en mag u contact opnemen met de student zijn stageplaats en eventueel de school om meer uitleg.
In het andere geval: .............
of een onderhandse akteDat stukje tekst uit art. 1341 is uit zijn context gerukt en mag je vergeten. Het zou nogal wat zijn, dat als je iedere keer je auto of een ander goed binnenbrengt voor herstelling of onderhoud, daar iedere keer een akte door een notaris moet voor opgemaakt worden !
-ofwel is de student een zwartwerker (en bent u misschien wel de werkgever valt niet zomaar uit te sluiten omdat in het zwart werken geen reden is voor de nietigheid van een arbeidsovereenkomst bvb : vrouwen- of drugshandel wel)Mij lijkt de enige oplossing de student aangetekend in gebreke te stellen en de motor desnoods niet-gereviseerd terug te vragen. De student werkt toch voor eigen rekening, misschien in een garage van een werkgever waar hij het materiaal van mag gebruiken
Lees a.u.b. alle berichten van dit onderwerp na, en u zal zien dat er wel degelijk werd geantwoord op uw vragen.In mijn eerste bevraging voor meer info staat is reeds is er een ingebrekestelling gebeurd... volgens u dus niet relevant.
Ook niet of er een contract werd opgesteld: niet relevant.
De leeftijd van de persoon: niet relevant.
Evenmin relevant de mogelijke werksituatie zodat kan bekeken worden of betrokkene een werknemer is van een bepaalde firma en er op die wijze mogelijk bepaalde rechten en plichten zijn ontstaan die niet alleen die 'student' maar mogelijk ook een andere persoon binden.
Verder als het een student is .... of het een opdracht is die plaatsgrijpt in het kader van een stageovereenkomst of niet ...alweer om te bekijken zijn er andere partijen bij betrokken.
De burgerlijke aansprakelijkheid van de werkgever/school kunnen hierbij ook in het gedrang komen indien in een kader van hun overeenkomst een opzettelijke fout een zware fout en of een lichte veel voorkomende fout is gemaakt.
Het is de bedoeling van dit forum te trachten te antwoorden en te trachten dat de antwoorden relevant en dienstbaar zijn.
Om een juridisch effect te hebben dient en de juiste partij of partijen en om de juiste redenen een ingebrekestelling te worden gedaan.
Dus ALS het motorblok in de garage van de werkgever staat denk ik zelfs niet dat u die zomaar zou kunnen meekrijgen of buiten halen.
Begrijpelijk?
Wat heeft een rechtszoekende nu aan dat soort gelul? Niets natuurlijk. Dergelijke mensen zouden dan ook beter geweerd worden.Probeer je nu uw eigen geklungel op dit forum af te wentelen?
Had u bij aanvang degelijk geïnformeerd, of een paar euro meer willen betalen, dan had u nu meer dan waarschijnlijk geen probleem.
Ik stel voor dat vanaf nu enkel personen die beschikken over een minimum aan IQ gekoppeld aan een minimum aan beleefdheid vragen mogen stellen op dit forum.
Ik val achterover van de hoge correlatie tussen extreme onbeleefdheid en totale onkunde om een vraag te formuleren.
Dit soort van types reageert dan ook nog kinderlijk koleriek als het verkregen antwoord niet overeenkomt met hun persoonlijke verwachtingen/belang.
Al onze moeite hier is in al te veel gevallen het werpen van "parels voor de zwijnen".
en dan moet er staan "mij geholpen heeft" al besef je het blijkbaar nog niet .Eigenlijk hebben we er ook geen zich op in welke mate onze vriend Roharro
zeg maar eens ; op welke basis kan u de student gerechtvaardigd ingebreke stellen en zelf buiten schot blijven ? je mag vooral niet vergeten dat de bewijslast wordt omgekeerdbartvdv schreef:
Dat stukje tekst uit art. 1341 is uit zijn context gerukt en mag je vergeten. Het zou nogal wat zijn, dat als je iedere keer je auto of een ander goed binnenbrengt voor herstelling of onderhoud, daar iedere keer een akte door een notaris moet voor opgemaakt worden !
Mij lijkt de enige oplossing de student aangetekend in gebreke te stellen en de motor desnoods niet-gereviseerd terug te vragen. De student werkt toch voor eigen rekening, misschien in een garage van een werkgever waar hij het materiaal van mag gebruiken.
Het antwoord van bartvdv is zeer bruikbaar waarvoor we hem uiteraard ook danken.Dat stukje tekst uit art. 1341 is uit zijn context gerukt en mag je vergeten. Het zou nogal wat zijn, dat als je iedere keer je auto of een ander goed binnenbrengt voor herstelling of onderhoud, daar iedere keer een akte door een notaris moet voor opgemaakt worden !
Mij lijkt de enige oplossing de student aangetekend in gebreke te stellen en de motor desnoods niet-gereviseerd terug te vragen. De student werkt toch voor eigen rekening, misschien in een garage van een werkgever waar hij het materiaal van mag gebruiken.
Het antwoord van bartvdv is zeer bruikbaar waarvoor we hem uiteraard ook danken.