Betaling wijkagent.

jekke
Topic Starter

Betaling wijkagent.

#1 , 08 sep 2010 18:59

Hallo,
Een zus van ons woont op zo een 250 km van bij ons en omdat wij reeds een hele tijd niets van haar hadden gehoord en ze niet reageerde op telefoon, sms en email heeft een andere zus van mij de wijkagent gevraagd om eens even langs te gaan.
Met de verloren zus was niets aan de hand, ze had enkel even geen zin meer in contact met de rest vd familie en het resultaat was dat ze verschrikkelijk kwaad is dat we de wijkagent hebben laten langsgaan.
Tot daar geen probleem voor mij maar nu beweert ze dat ze dat ze daar 30 euro voor heeft moeten betalen en dat vindt ik toch wel vreemd.
Ik heb er ook geen probleem mee om haar dat terug te betalen maar mijn vraag is: kan het zijn dat zij daar voor iets heeft moeten betalen?
Als wij ook maar eender welke reactie terug gehad hadden van haar hadden we dit echter niet hoeven te doen...

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 08 sep 2010 19:41

Neen, dat is onmogelijk.

JPV

#3 , 08 sep 2010 22:07

Neen, dat is onmogelijk.
bestaat er niet zoiets als een overlasttaks die men in sommige gemeenten ook daarvoor kan gebruiken? (ik herinner me vaag iets dat men nutteloze oproepen op deze manier wou "beboeten")

Reclame

eylis

#4 , 09 sep 2010 09:33

tja, dan zou de gemeente die taks van de "oproeper" moeten vorderen en niet aan de persoon waar ze naartoe gestuurd worden, niet?
Ik vermoed dat zus vooral misnoegd was dat de familie de wijkagent gestuurd heeft en even terug wou steken....

float

#5 , 09 sep 2010 12:22

Neen, dat is onmogelijk.
bestaat er niet zoiets als een overlasttaks die men in sommige gemeenten ook daarvoor kan gebruiken? (ik herinner me vaag iets dat men nutteloze oproepen op deze manier wou "beboeten")
Dat is dan via een verordening van de gemeente.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 sep 2010 12:24

Nutteloze oproep kan wel maar ... dit kan gaan van 'onrustwekkende verdwijning' tot we krijgen geen contact meer - is daar enig probleem en kan politie eens nakijken.
Zowel een als twee gebeuren regelmatig.
Het binnendringen in de woning 'via' vb slotenmaker zal op kosten van de oproeper gebeuren .... ALS er geen indicaties zijn dat.
Het zal zo best in een kort verhoor worden opgenomen kwestie van de politiebegroting/gemeente niet op te zadelen met een boel kosten.
In een grote stad zijn dit dagdagelijke oproepen à enkele honderden euro - dus kan je zelf uitrekenen.
Zulke 'verdwijningen' kunnen zelfs internationaal gesignaleerd zijn - familie in Zweden aangifte gedaan - man aangetroffen - via Interpol wordt wel de Zweedse politie in kennis gesteld maar NIET de familie gezien de man GEEN contact wenste.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”