In 2007 kreeg ik van het stad Leuven een boete in de bus voor €10, dit door het te laat terug brengen van een boek uit de bibliotheek. Deze boete was nooit betaald geweest daar ik het ergens misplaatst had en er nooit meer aan gedacht had.
Een paar maanden later kreeg ik een brief van een gerechtsdeurwaarder in de bus voor de betaling van €73 daar de stadsontvanger een dwangbevel had gegeven, teneinde dit niet erger te laten worden heb ik zonder enige vraag dit factuur betaald.
Vandaag kom ik thuis en vond ik op de tafel een papier met in het vet 'Uitvoerend beslag op roerend goed', weer voor de zelfde zaak als diegene die ik 2,5 jaar geleden betaald had. Blijkbaar is er dus een deurwaarder samen met een sloten maker bij mij thuis binnen geweest en heeft hij zowat voor om de beiden €5000 opgeschreven aan inbeslagname, en dit zonder dat ik enige vorm van communicatie heb gekregen tijdens deze periode.
Te gek voor woorden want op dit blad staat "Hoofdsom: €10,50", wat me nog meer zorgen maakt is dat hierop ook vermeld wordt dat de verkoop zaterdag al plaatsvind. Het ergste van deze zaak is dat ik samen met iemand anders een pand huur en deel en dat zowat alles dat deze deurwaarder opgeschreven heeft niet eens van mij is maar van de andere persoon.
Nu is het bedrag weer eens opgelopen tot €200 of zelfs meer, eerlijk gezegd is er gewoonweg niet aan uit te geraken aan deze mensen hun opsommingen.
Mijn vraag is echter, kan dit nu echt zomaar? En ten tweede wat kan de andere persoon doen om zijn eigendom te beschermen?
Bedankt voor de hulp.