Paar jaar geleden klacht neergelegd bij politietegen twee personen. Na een tijd een brief dat er een gerechtelijk onderzoek werd opgestart. Begin 2024 in opdracht van onderzoeksrechter verhoord door gerechtelijke politie. Verleden week brief in de bus oproeping regeling rechtspleging. De raadkamer van de rechtbank van eerste aanleg laat de zaak voorkomen eind deze maand en zal beslissen ingevolge vordering procureur des konings over regeling van de rechtspleging. Wat ik wel vreemd vind is dat er staat "onbekende dader" terwijl ik twee namen heb genoemd bij de klacht en de ondervraging gerechtelijke.
Ik sta momenteel als benadeelde persoon dus heb mij nog niet burgerlijke partij gesteld omdat ik twijfel. Gerechtskosten zijn mss voor mij te zwaar. Heb ook geen advocaat.
Klopt het dat als ik mij nu burgerlijke partij stel dat ik geen kosten zal moeten betalen omdat dit de raadkamer is?
Moet ik mij opnieuw burgerlijke partij stellen als de raadkamer beslist dat de zaak wordt doorverwezen of blijft dit lopen tot na uitspraak rechtszaak? Kan ik de burgerlijke partij annuleren als deze blijft doorlopen na uitspraak raadkamer? indien de raadkamer doorverwijst dan wil ik mss toch een advocaat nemen.
Graag een antwoord?
Bedankt alvast