vonnis wordt niet uitgevoerd wie betaalt de advokaat

maciato
Topic Starter
Berichten: 9

vonnis wordt niet uitgevoerd wie betaalt de advokaat

#1 , 03 mar 2023 19:25

na een lange procedure wordt een vonnis uitgesproken en de tegenpartij moet een bepaald bedrag betalen ( arbeidsrechtbank ) echter het vonnis wordt niet uitgevoerd er volgt dus geen betaling.
Ik contacteer opnieuw mijn advocaat die voorstelt om een deurwaarder aan te stellen echter de raadsman van de tegenpartij verwittigd dat ze de kosten van de deurwaarder ook niet zullen betalen. Na uiteindelijk 6 maanden mailen en bellen werd deze zaak gunstig afgehandeld. Mijn vraag : mijn advocaat vraagt mij nu de administratieve kosten te betalen ( mails en brieven )
kan deze kosten nota niet opgesteld worden aan te tegenpartij ? Ben ik verplicht om deze kosten te betalen ?
hartelijk dank voor de raad.

Kali
Berichten: 762

#2 , 04 mar 2023 08:49

U hebt uw advocaat aangesteld… u had deze afhandeling ook zelf kunnen doen / de gerechtsdeurwaarder aanschrijven…

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 04 mar 2023 20:09

Tegenpartij heeft niets te maken met jouw advocaat. En je advocaat niet met jouw tegenpartij… Waarom zou die een factuur opmaken aan jouw tegenpartij ? Hij heeft een overeenkomst met jou. Dus jij betaalt voor zijn arbeid. En als je denkt dat je bepaalde kosten kan recupereren bij tegenpartij dan moet jij dat vorderen. Eventueel met hulp van je advocaat.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

maciato
Topic Starter
Berichten: 9

#4 , 07 mar 2023 09:20

zonder advocaat lukte het me niet, ik heb het inderdaad geprobeerd en mails gestuurd / brieven geschreven waarop niet geantwoord werd, bij het aanstellen van een gerechtsdeurwaarder kreeg ik wel een antwoord van de tegenpartij dat ze nooit de kosten zouden betalen daarom dat ik terug beroep gedaan heb op mijn advocaat.
ik weet genoeg, hartelijk dank.

andoramata
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mar 2023 10:28

waarom wordt het vonnis niet uitgevoerd? Ik zou toch denken dat een vonnis altijd uitgevoerd wordt? Waarom trek je anders naar de RB? Staat dat niet in het vonnis zelf, hoe je aan je geld geraakt? Vaak wordt onder toezicht van de advocaat een "derdenrekening" geopend. Er wordt dan op toegezien dat de eiser aan zijn geld geraakt, eventueel door een afbetalingsregeling.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”