Berusten in een vonnis

Abstract
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Berusten in een vonnis

#1 , 22 jan 2023 21:44

Enkele maanden geleden heeft de Vrederechter een vonnis geveld dat nog niet betekend is door een gerechtsdeurwaarder.
Mijn advocaat heeft gevraagd of ik berust in het vonnis en met welke middelen ik de tegenpartij kan betalen.
Ik kan maximum 100 euro/maand missen maar daar is nog niet over gesproken.

Klopt het dat ik rustig kan wachten op de betekening van het vonnis vooraleer ik hoger beroep instel?
Hoe maak ik duidelijk dat ik niet berust in het vonnis maar enkel wacht op de betekening.

Ik heb wel de gerechtskosten van 750 euro al betaald.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38479

#2 , 23 jan 2023 11:52

Zolang vonnis niet betekend is is er geen uitwerking van dat vonnis.

cesto
Berichten: 318

#3 , 24 jan 2023 18:01

Enkele maanden geleden heeft de Vrederechter een vonnis geveld dat nog niet betekend is door een gerechtsdeurwaarder.
Mijn advocaat heeft gevraagd of ik berust in het vonnis en met welke middelen ik de tegenpartij kan betalen.
Ik kan maximum 100 euro/maand missen maar daar is nog niet over gesproken.

Klopt het dat ik rustig kan wachten op de betekening van het vonnis vooraleer ik hoger beroep instel?
Hoe maak ik duidelijk dat ik niet berust in het vonnis maar enkel wacht op de betekening.

Ik heb wel de gerechtskosten van 750 euro al betaald.
Heb je je raadsman niet laten weten dat je niet van plan bent om in het vonnis te berusten?
Aan wie heb je de gerechtskosten betaald? Waarom heb je dat gedaan?
Om beroep aan te tekenen moet je eerst het vonnis laten betekenen. Daarvoor moet je een deurwaarder instrueren.

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 25 jan 2023 09:37

Om beroep aan te tekenen moet je eerst het vonnis laten betekenen. Daarvoor moet je een deurwaarder instrueren.
Dit is niet noodzakelijk en zorgt enkel voor bijkomende kosten.

Kali
Berichten: 762

#5 , 25 jan 2023 09:39

Enkele maanden geleden heeft de Vrederechter een vonnis geveld dat nog niet betekend is door een gerechtsdeurwaarder.
Mijn advocaat heeft gevraagd of ik berust in het vonnis en met welke middelen ik de tegenpartij kan betalen.
Ik kan maximum 100 euro/maand missen maar daar is nog niet over gesproken.

Klopt het dat ik rustig kan wachten op de betekening van het vonnis vooraleer ik hoger beroep instel?
Hoe maak ik duidelijk dat ik niet berust in het vonnis maar enkel wacht op de betekening.

Ik heb wel de gerechtskosten van 750 euro al betaald.
1. Waarom zou u de betekening door een gerechtsdeurwaarder afwachten?

- De kosten zullen met nog eens + - 500 € stijgen en u hebt het duidelijk al niet breed

2. Ofwel tekent u beroep aan of niet; maar vonnissen zijn uitvoerbaar, dus ondanks beroep zal u al dienen te starten met betalen (kan op een geblokkeerde rekening)

3. Zolang u niet betaalt hou die 100 € / maand al opzij; dat uw eerste betaling wat hoger kan zijn...

cesto
Berichten: 318

#6 , 25 jan 2023 22:37

Om beroep aan te tekenen moet je eerst het vonnis laten betekenen. Daarvoor moet je een deurwaarder instrueren.
Dit is niet noodzakelijk en zorgt enkel voor bijkomende kosten.
U hebt volledig gelijk. Mijn excuses voor het onzin

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”