Teruggave in beslag genomen goederen

Kitty1984
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Teruggave in beslag genomen goederen

#1 , 05 aug 2022 10:07

Beste,
Wegens een aanklacht tegen mijn partner waren een aantal zaken in beslag genomen. Mijn partner is buiten vervolging gesteld en de goederen zijn teruggekomen. Helaas merkte ik vandaag op dat de pc niet meer aan gaat. Hij vraagt steeds om te rebooten. Ik kan dus niet meer aan mijn foto's, bestanden,... Alsof alles gewist is.
Kan ik hier iets van schadevergoeding voor vorderen?
mvg
Kitty

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 05 aug 2022 10:24

Hoe gaat u bewijzen dat de pc ervoor wel werkte?

Kitty1984
Topic Starter

#3 , 05 aug 2022 11:35

Ik heb in het bijzijn van 3 inspecteurs de computer zelf afgesloten op de moment van inbeslagname.

Reclame

Sirkii

#4 , 05 aug 2022 11:58

Tja. Back ups leren nemen ……. Doe ik hier systematisch met bu op 2 plaatsen.

Drone

#5 , 05 aug 2022 14:45

Steek pc binnen in pc winkel en kijk eerst of reparatie mogelijk is, kan goed zijn dat er slechts een kabeltje los zit

#6 , 06 aug 2022 08:24

Ik kan Marcus Aurelius enkel bijtreden.

U kan uw frustratie over de overheid nergens verbergen en geeft daardoor vaak reacties die van geen enkele waarde zijn.

Beter u te beperken tot het domein waarvan u enige kennis (verkeer) hebt

Franciscus

#7 , 06 aug 2022 11:49

Het enigste wat we kunnen zeggen is dat er inderdaad soms fouten worden gemaakt.
Net zoals in onze ganse maatschappij is er niets volmaakt.
Ook in privé worden er fouten gemaakt zowel door bedrijven als door bevolking.
Ieder van ons kent daarvoor wel enkele honderden voorbeelden.

En kan inderdaad een kleinigheid zijn als de PC van het oudere type is ( weten we niets van) kan het zijn dat besturingssysteem zo verouders is dat het de updates niet meer aanvaard worden.

Gezien een inbeslagname wel door politie gedaan wordt maar in opdracht van een magistraat (Procureur of een onderzoeksrechter) zal deze dus antwoord moeten geven...
Ik weet ook dat zoiets zeer moeilijk is om recht te zetten.

Been there en done that.

Volgens mij gezien we niet veel weten is een brief naar de behandelende magistraat of zeker naar de voorzitter van de arrondissementsrechtbank waar de feiten geregistreerd / gepleegd werden.

Is de beslagname gebeurd cq onderzocht door de federale politie dienst CCU?

LeenW

#8 , 06 aug 2022 15:09

Kunnen we de persoonlijke aanvallen achterwege laten?

Voor het overige lijkt het mij niet eenvoudig om hier een oorzakelijk verband aan te tonen en zijn andere zaken waar iets mis zou zijn gegaan geen bewijs dat dit hier ook gebeurd is.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”