Geen financiële mogelijkheden

Loekie
Topic Starter

Geen financiële mogelijkheden

#1 , 10 nov 2009 11:15

Mijn ex is veroordeeld tot het betalen van een bepaalde som.
Maar geld heeft hij niet. Wat zijn de volgende stappen die ik kan/mag ondernemen om toch aan het geld te geraken?

Hij is nu veroordeeld tot X bedrag en er moet nog een vonnis gesteld worden over een veel kleiner bedrag (deze zitting is pas in maart 2010).

Wanneer moet hij dan effectief betalen, verondersteld dat hij niet in beroep gaat?

Zijn domicilie staat of bij zijn moeder of bij zijn nieuwe vriendin. Persoonlijke bezittingen heeft hij niet, behalve een auto.
Kan de gerechtsdeurwaarder hier iets mee, moest ik deze aanstellen? Ik veronderstel dat indien het geen zaken van hem zijn, deze ook niet in beslag genomen kunnen worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sedlex

#2 , 15 nov 2009 17:53

laat de gerechtsdeurwaarder bewarend beslag leggen op de auto van je ex. Daarvoor is geen afzonderlijke procedure nodig .

contacteer daarvoor een gerechtsdeurwaarder en/of advocaat.

Dat kan natuurlijk enkel indien je zeker bent dat de wagen ook op zijn naam is ingeschreven, en dus zijn eigendom is. Is moeilijk te achterhalen.

Beslag onder derden op zijn bankrekening is ook een mogelijkheid, indien je zijn bankrekening en bankinstelling kent.

3399AAaa

#3 , 15 nov 2009 18:04

u kan beslag leggen op de goederen op de locatie waar hij zijn domicilie heeft. het is aan de personen die daar op dat adres wonen om te bewijzen welke goederen van wie zijn, maar dat is niet uw zorg.

de bankrekening is misschien een beter idee als je andere mensen (zijn moeder, vriendin, of gelijk wie waar hij zijn domicilie heeft) wil sparen

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”