Rechtsgeldige betaling

Ferredp
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Rechtsgeldige betaling

#1 , 27 mei 2020 22:45

Hey,

Ik heb een vraag, wij hebben met de jeugdbeweging een fuif gehouden begin dit jaar. Dit is binnen de juiste termijn betaald aan Unisono(sabam). Deze betaling is eind Februari overgeschreven en eind maart heeft Unisono dit bedrag terug overgeschreven naar ons. Een eerste herriering is niet gepasseerd en toen kwam er een tweede. Reeds €30 toegevoegd aan de factuur. Deze tweede herriering is op 05/05 opgesteld en zou aan hun juridische dienst doorgegeven worden op 18/05 indien de betaling nog niet voldaan was. Nu deze brief is pas 20/05 aangekomen. Nu is de vraag moeten wij deze €30 betalen aangezien er waarschijnlijk ergens een fout ligt bij hen omdat de betaling is terug gestort. En wat doen we met de juridische dienst ? Heb vorige week al contact opgenomen met hen maar wegens de Covid pandemie duurt dit waarschijnlijk iets langer.

Groetjes en Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 mei 2020 09:12

Waarom is de betaling teruggestort ?

Tegenwoordig begint men dat steeds vaker te doen indien bvb de gestructureerde mededeling niet klopt, of de betaling niet automatisch aan een factuur gelinkt kan worden om één of andere reden.

En vervolgens vindt men dat je niet betaald hebt ...

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#3 , 28 mei 2020 09:46



En vervolgens vindt men dat je niet betaald hebt ...
Wat juridisch overigens niet te onderbouwen is. Betaald is betaald.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 28 mei 2020 11:58

Wat juridisch overigens niet te onderbouwen is. Betaald is betaald.
Kan nog interessant worden dan, want overheid doet dit intussen zelf met verkeersboetes die ze niet aan PVs kunnen linken

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 mei 2020 18:39



En vervolgens vindt men dat je niet betaald hebt ...
Wat juridisch overigens niet te onderbouwen is. Betaald is betaald.
Dus ik betaal mijn gas- en elektriciteitsrekening maar zonder mededeling. De energieleverancier stuurt mijn betaling terug want hij kan niet weten welke openstaande rekening hij moet afboeken en ik ben er vanaf want betaald is betaald. Moest het zo zijn dan denk ik dat er niemand nog zijn rekeningen betaald. :D

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#6 , 29 mei 2020 09:46

Wat juridisch overigens niet te onderbouwen is. Betaald is betaald.
Kan nog interessant worden dan, want overheid doet dit intussen zelf met verkeersboetes die ze niet aan PVs kunnen linken
Wat de overheid doet, maakt mij niet veel uit. Ik wil alleen weten wat de rechter doet.

Als ik wat vrije tijd heb, ga ik dit eens wat uitspitten.

Voor de rest lees ik hier praktische redenen en overwegingen terwijl ik het hier over het juridische aspect heb. Dus daar ga ik niet eens op reageren.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#7 , 29 mei 2020 09:49



En vervolgens vindt men dat je niet betaald hebt ...
Wat juridisch overigens niet te onderbouwen is. Betaald is betaald.
Dus ik betaal mijn gas- en elektriciteitsrekening maar zonder mededeling. De energieleverancier stuurt mijn betaling terug want hij kan niet weten welke openstaande rekening hij moet afboeken en ik ben er vanaf want betaald is betaald. Moest het zo zijn dan denk ik dat er niemand nog zijn rekeningen betaald. :D
Dat is krom geredeneerd.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 mei 2020 13:37



Wat juridisch overigens niet te onderbouwen is. Betaald is betaald.
Dus ik betaal mijn gas- en elektriciteitsrekening maar zonder mededeling. De energieleverancier stuurt mijn betaling terug want hij kan niet weten welke openstaande rekening hij moet afboeken en ik ben er vanaf want betaald is betaald. Moest het zo zijn dan denk ik dat er niemand nog zijn rekeningen betaald. :D
Dat is krom geredeneerd.
Is niet krom geredeneerd maar logisch voortgaande op het gezegde " betaald is betaald".

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”