aangetekende brief zoek

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

aangetekende brief zoek

#1 , 21 mar 2019 21:16

20 dagen geleden verstuurde ik een AS.
Aangetekend omdat er een termijn diende te worden gerespecteerd.

Nu verneem ik dat mijn AS niet is aangeboden aan bestemmeling.

Op online Track&Trace lees ik dat Bpost mijn AS in ontvangst heeft genomen en gesorteerd, maar dat
het nooit werd aangeboden bij de bestemmeling (adres gegarandeerd correct).
De brief is ook niet teruggestuurd naar mij.

Hierdoor ga ik financiële schade lijden omdat een contract niet tijdig is stopgezet en nog een jaar (nutteloos) zal doorlopen. Ik heb onmiddellijk na deze ontdekking klacht ingediend. Contract specifieerde dat opzeg dient te gebeuren per AS. Ik heb wel mijn afgiftebewijs.

Wat zijn mijn rechten tov de fout van Bpost?
Iemand ervaring hiermee?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 mar 2019 09:56

Klacht gaan neerleggen bij de post. Gewoonlijk wordt enkel de portkosten terugbetaald.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2019 11:14

Cass., 25 september 2014
http://jure.juridat.just.fgov.be/view_d ... 72&lang=NL

U kan argumenteren dat u aan uw verplichting voldaan hebt door een aangetekend schrijven te verzenden. De goede trouw vereist wel dat u, van zodra u weet dat dit schrijven door de post niet werd aangeboden, u uw medecontractant op de hoogte brengt van dit aangetekend schrijven. Uw medecontractant begaat minstens rechtsmisbruik als hij in die omstandigheden toch de verdere uitvoering van de overeenkomst eist.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”