Kostprijs e-mail bij notaris

Hendrik Depauw
Topic Starter
Berichten: 41

Kostprijs e-mail bij notaris

#1 , 21 sep 2018 17:42

Dag,
Ik heb al verscheiden keren met meerdere notarissen te doen gehad.
Steeds heb ik betaald hetgeen zij mij aanrekenden.
Ee gedetailleerde (on)kostenstaat krijgen bij een notaris als zij een afrekening sturen is zo goed als onmogelijk, zelfs na een vraag hieromtrent van mijn kant.

Mijn vraag aan jullie:
-Heeft iemand enig idee/raming hoeveel een notariaat aanrekent voor een e-mail die je naar hen stuurt? Vragen zij een bedrag naargelang de lengte of moeilijkheidsgraad om te beantwoorden, of is het het aantal ontvangen en/of verstuurde e-mails die zij aanrekenen?

Mij lijkt het dat als zij een onkostenstaat intern kunnen opmaken zij ook weten hoe zij het e-mailverkeer aanrekenen.
Wellicht zal voor dit soort gemaakte onkosten een verschil optreden naargelang het notariaat. Maar is er iemand uit de 'branche' van notariaten die een idee heeft hoe ontvangen en verstuurde e-mails aangerekend worden, en wat een gemiddelde of raming is van de aangerekende kostprijs hiervoor?

Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2018 19:37

Een boekhouder reken 5 euro per mail, en sommige advocaten rekenen dit ook.

Brieven in = 5€
brieven uit = 10€

ik denk dat de notarissen ook zo iets rekenen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 21 sep 2018 20:21

er zijn fiscaal advocaten in Belgie die volgens het amerikaans systeem aanrekenen in veelvouden van 5 minuten per prestatie tegen 400 euro per uur plus 21% btw

een mail van één regel lezen = 5 minuten ( = één prestatie )
de mail met één regel beantwoorden is opnieuw 5 minuten ( = opnieuw een prestatie )
Op dit forum stond dat die een factuurtje van bijna 100 euro daarvoor stuurden ( waar het juist stond kon in niet terugvinden )

Notarissen zijn ook niet van de goedkoopsten

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”