Aangetekend schrijven naar verkeerd adres

LievenMarnix
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aangetekend schrijven naar verkeerd adres

#1 , 23 jun 2018 07:09

Beste,

Er werd mij recentelijk een aangetekende brief opgestuurd, naar ik vermoed een reactie op een aangetekende brief die ikzelf had verstuurd (dispuut over een factuur), maar men heeft deze naar een verkeerd adres gestuurd. Het verkeerde adres is het adres waar ik enige jaren geleden woonde maar allang niet meer ben gedomicilieerd.
De nieuwe bewoner heeft mij intussen het bericht van aangetekende zending Bpost bezorgd en een niet-aangetekende brief van een advocatenkantoor (naar alle waarschijnlijkheid ivm dezelfde case, ik zie geen ander verband).
Ik heb echter een jaar geleden via aan eerder aangetekend schrijven mijn adreswijziging doorgegeven aan de vermoedelijke afzender, omdat eerdere correspondentie naar mijn voormalig adres was verstuurd. De verzender heeft sindsdien ook brieven naar het juiste adres verstuurd, maar blijft blijkbaar soms toch ook nog het oude adres gebruiken.

bijkomende info: ik was per mail op de hoogte dat men mij een aangetekend schrijven zou bezorgen en dat als ik toch niks ontvangen had, men mijn nog de brief dan per mail zou overmaken. Ik heb daarop gereageerd dat ik nog steeds niks van hen ontvangen had, ook geen bericht van BPost en heb gevraagd of de zending wel naar het juiste adres was verstuurd. Men heeft daarop niet meer gereageerd.
2 dagen later ontving ik het bericht van Bpost en de brief vh advocatenkantoor via de nieuwe bewoner.

Mijn vragen,
1) wat doe ik met het bericht van aangetekende zending op mijn naam maar met verkeerd adres. Haal ik deze alsnog op?
2) open ik de brief van het advocatenkantoor op mijn naam?
3) reageer ik nog per mail?

alvast bedankt voor de feedback

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 23 jun 2018 22:14

Me dunkt dat als u nu niet meewerkt, dit slechts uitstel van executie zal zijn.

U hebt alvast juist gehandeld: uw juiste adres aangetekend laten weten, niet uw probleem dat deze afzender toch niet wilt luisteren.

1. Ik zou de brief niet ophalen, dan bewijst u aan de afzender dat u toch in de mogelijkheid bent om brieven op het verkeerde adressen te ontvangen.
2. Zou ik wel doen, zodat u al weet wat erin staat, maar ook hier hetzelfde als bij 1: in principe is de inhoud niet gekend bij u, aangezien het niet bij u afgeleverd was.
3. Ook niet, ook hier heeft u al correct gehandeld, me dunkt.

Men heeft officieel niet gereageerd op uw aangetekende brief, en dus voorlopig is voor u de kous af.
Als het tot een rechtszaak komt, laat hun dan maar bewijzen dat ze dit wel gedaan hebben.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”