na het vredegerecht

Maarten_Creemers
Topic Starter
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

na het vredegerecht

#1 , 12 dec 2017 18:19

Beste,

Ik ga geen lang verhaal vertellen. We zijn naar het vredegerecht gegaan omdat onze verhuurder wil dat wij onze huisdieren (2 onschuldige konijnen) verwijderen.

De rechter leek me sterk bevooroordeeld en ik vrees voor een slechte uitspraak.

Wat kunnen we best doen?

de verhuurder maakt ons zwart en vertelt niets als leugens. De rechter lijkt er doodleuk in mee te gaan en neemt alles gewoon als waar aan, zelfs als we aangeven dat er geen basis is voor hun gemaakte uitspraken. Ik voel me echt in de steek gelaten...

indien u meer info wil, ik heb hier nog ergens een post staan waarin het hele verhaal uitgelegd is. Maar hier wil ik eigenlijk gewoon even checken hoe ik best met deze situatie om ga.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 dec 2017 22:50

"Wat kunnen we best doen?
de verhuurder maakt ons zwart "

Witwassen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 14 dec 2017 08:42

Het vonnis afwachten, dat kan u doen.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Maarten_Creemers
Topic Starter
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 dec 2017 13:16

Het vonnis afwachten, dat kan u doen.
nouja ok... maar kunnen we geen extra zitting aanvragen ofzo voor het vonnis effectief geveld wordt? ik bedoel... er is zo veel aan de hand en de tegenpartij maakt ons zwart met de ene leugen na de andere. Het lijkt me straf dat de vrederechter zich hierdoor laat inpalmen, maar toch zit ik heel hard met het gevoel dat dit precies is wat er aan de hand is...

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 15 dec 2017 14:01

U hebt normaal gezien toch al de kans gehad om de leugens van de tegenpartij te weerleggen?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 16 dec 2017 16:19

Het vonnis afwachten, dat kan u doen.
nouja ok... maar kunnen we geen extra zitting aanvragen ofzo voor het vonnis effectief geveld wordt? ik bedoel... er is zo veel aan de hand en de tegenpartij maakt ons zwart met de ene leugen na de andere. Het lijkt me straf dat de vrederechter zich hierdoor laat inpalmen, maar toch zit ik heel hard met het gevoel dat dit precies is wat er aan de hand is...
Je kan altijd hoger beroep aantekenen tegen het vonnis van de vrederechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Maarten_Creemers
Topic Starter
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 dec 2017 16:08

Sorry ik ben echt een leek op dit gebied... 't is waarschijnlijk ook daarom dat ik me zorgen maak...

1. Dus we kunnen niets meer aanvragen of vertellen voor het vonnis van de vrederechter?

2. Beroep... ok... en wat gaat dat spel mij kosten? en stel dat we in beroep gelijk krijgen, kan de tegenpartij daar dan weer beroep op aantekenen? want t is daar dat ik schrik voor heb... dat ze dat spelletje tot in het oneindige gaan rekken tot ik van miserie toe geef.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 18 dec 2017 16:31

1. Neen. Geduldig afwachten.
2. Men kan maar één keer in beroep gaan.
En dat kost veel meer dan 2 knaagdieren.
Zeker als men dan voor de tweede keer verliest.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 18 dec 2017 16:52

2 - Enkel cassatie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#10 , 18 dec 2017 16:57

2 - Enkel cassatie.
En dat is peperduur en niet onvoorwaardelijk mogelijk.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”