#7 , 27 jan 2009 22:56
ik zou eerst toch een aantal vaststellingen laten doen door de politie. Best vraag je dit tijdens de weekdagen. (patrouilles minder werk) Eventueel voorafgaandelijk reeds een een bezoekje brengen aan het commissariaat en spreken met de commissaris over dit probleem. (documentatie van vredegerecht oproeping verzoening meepakken) Commissaris vragen om even te checken of er van je vorige interventies voor dit probleem (oproepen aan politie) meldingen zijn vastgelegd.
Dan sta je de volgende keer als je de politie belt reeds een stuk steviger in je schoenen en kan je eventueel melden bij je oproep dat je hierover reeds gehad hebt met commissaris xxx. Normaal gezien zijn ze verplicht te komen. Als ze nog steeds weigeren langs te komen kan je aan de telefoon altijd verzoeken dat ze niettemin een melding maken van je telefoontje en dat je de daaropvolgende dag zal langskomen om het nr van de melding op te vragen voor je dossier... (helpt soms)
Commissaris kan ook aan zijn wijkagenten vragen eventjes langs te gaan bij je buren en de overlast nog eens te bespreken.
Zo verzamel je langzaam een aantal elementen. (is niet snel, ik weet het maar dat is nu éénmaal België)
Er is natuurlijk ook nog een andere oplossing, maar die kost je wat, je laat op eigen initiatief door een gerechtsdeurwaarder de overlast vaststellen.
Met al die elementen en de gefaalde oproeping in verzoening zou je voldoende elementen moeten hebben om deze zaak ten gronde voor de vrederechter te brengen. Daar raad ik je wel aan een raadsheer in de arm te nemen.
Alles te samen kan het je wat geld kosten en is succes absoluut niet gegarandeerd. Maar of je rust je die moeite en geld waard is kan alleen jijzelf uitmaken.