Pro deo wetsverandering

dreamless123
Topic Starter

Pro deo wetsverandering

#1 , 26 sep 2016 19:37

Hallo,

Recent had ik een advocaat nodig in een zaak voor slagen en verwondingen.

Mij inkomen is 900euro

Ik betaal 525 euro aan huur, 124 euro elektriciteit en gas, 300 euro om te eten, en dan heb je nog andere kosten, ik zit momenteel een 200 euro over mijn inkomen.

Ik krijg een pro deo aangesteld en wanneer ik daar ben moet ik mijn bewijzen voorleggen van inkomen .

Paar dagen later zegt de advocaat dat ik 75 euro moet betalen 45 euro + 20% ongeveer.

Ik stond paf . Ik dacht dat iedereen het recht heeft op bijstand.
Ik kan mij dit niet veroorloven .

Dus mijn vraag is,
Wat kan ik doen ?
Is de nieuwe wetgeving legaal op europees niveau?
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 sep 2016 20:09

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Weo

#3 , 27 sep 2016 10:53

Zeg aan de advocaat dat het voor jou helaas compleet onmogelijkheid is om dat te betalen. Er is een uitweg wanneer iemand het "remgeld" niet kan betalen en hij/zij toch niet onder een van de (weinige) klassen valt waarbij er absoluut geen bijdrage van de rechtszoekende nodig is. De advocaat of de rechtszoekende kan in dat geval een aanvraag indienen bij het bjb voor een vrijstelling van het remgeld omdat de rechtszoekende anders in de onmogelijkheid verkeert om juridisch bijgestaan te worden.

Reclame

Duralexia

#4 , 06 okt 2016 15:51

"124 euro elektriciteit en gas"
Hoe doe je dat? Ik ben alleenstaand, woon in groot app met 2 slaapkamers en betaal ....60 eur P/M

AdvoBleyaert
Contacteer: Website

#5 , 07 okt 2016 13:15

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”