X steelt mijn geld

Zorro&Vergelders
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

X steelt mijn geld

#1 , 18 aug 2016 15:30

Ik ben lid van X een informatiecentrum voor mede-eigenaars, en heb deze op 31 april 2016 30 euro betaald om een schriftelijk mijn vragen te beantwoorden, tot op heden geen antwoord. Op 6 mei 2016 ontvang ik een mail van deze X met het volgende
"Na 15 jaar bestaan zien wij ons genoodzaakt een einde te stellen aan de
organisatie".

Ik lees ook dat ze veroordeeld zijn, onderstaande is 2 dagen geleden geplaatst op de site van de BIV:

"Bij vonnis van de rechtbank van koophandel van 26 september 2012 werd het X dan ook veroordeeld voor “ongeoorloofde slechtmaking” ten aanzien van het BIV en werd haar het verbod opgelegd om deze praktijk nog langer te stellen.
Het X tekende echter hoger beroep aan.
Inmiddels heeft het Hof van Beroep van Brussel op 15 maart jl. een arrest geveld waarin de stellingname van het BIV opnieuw werd gevolgd. Ook het Hof van Beroep oordeelde dat het X zich heeft schuldig gemaakt aan ongeoorloofde slechtmaking en “lasterlijke en denigrerende uitlatingen”."

Ik wil mijn lidgeld en mijn 30 euro terug krijgen, maar botst tegen een muur want blijkbaar is dit een maffieuse aftroggellarij.

Hoe kan ik mijn lidgeld terug opvragen alsook mijn 30 euro?

Is dit geen oplichterij van reeds veroordelde criminelen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 18 aug 2016 15:36

Ik zou er niet op rekenen dat je u geld ooit zal terug zien, wel spijtig.

En naar een advocaat gaan voor 30€ ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#3 , 18 aug 2016 15:47

Gelieve de naam wel te verwijderen uit uw post, dat is tegen de forumregels.

Reclame

asperger

#4 , 18 aug 2016 17:22

TS mag ZELF geen naam vernoemen.
Maar hij mag wel, mits bronvermelding, een vonnis in beroep citeren waarin die naam voorkomt!

Als dat laatste niet mag -namelijk een vonnis citeren- kan men beter het forum opdoeken.

Dus in dit geval kan de naam X wel degelijk blijven staan volgens mij.
Ik denk ook dat TS op niets moet rekenen van vergoeding/terugbetaling, gelet op de reputatie van de betrokkenen zoals die blijkt uit het vonnis in beroep...

Blijkbaar geldwolven in schapenpels.

meer details:
http://www.biv.be/publicaties/alle-publ ... making-biv
Laatst gewijzigd door asperger op 18 aug 2016 17:33, 3 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

JPV

#5 , 18 aug 2016 17:27

http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pd ... 063601.pdf U moet zich dus richten tot de vereffenaar. Als de betaling gebeurt is NA de vereffening, lijkt me dat die je geld wel zal terugbetalen.

Het principe van dit forum is dat de naam van de firma niet genoemd moet worden, tenzij het er echt toe doet. Een verwijzing naar een veroordeling kan perfect, maar de link die geplaatst was, werkte niet zoals het hoorde. Ik heb die daarom ook maar verwijdert. Wie zoekt, zal echter wel vinden.

LeenW

#6 , 18 aug 2016 19:08

Valt het wijzen op een (losstaand) vonnis niet onder kwaadwillige ruchtbaarmaking?

asperger

#7 , 18 aug 2016 19:44

Valt het wijzen op een (losstaand) vonnis niet onder kwaadwillige ruchtbaarmaking?
Zolang het niet vernietigd of gewijzigd is door een hogere Rechtbank lijkt me dat niet het geval.
Dan zouden de kranten bol staan van kwaadwillige ruchtbaarmaking.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

AME

#8 , 18 aug 2016 20:09

Bij nazicht van de statuten van dit informatiecentrum voor mede-eigenaars blijkt dat alle bestuursleden kosteloos prestaties leveren.
Evenals bij handelsvennootschappen valt het onder de verantwoordelijkheid van de raad van bestuur er op toe te zien dat de vzw over voldoende middelen beschikt om haar doel te verwezenlijken.
Indien door welke omstandigheden ook de werking in het gedrang komt dient de raad van bestuur heer verantwoordelijk te nemen.
De raad heeft blijkbaar beslist de vzw te ontbinden en een vereffenaar aan te stellen.
Het is de taak van de vereffenaar alle vorderingen te innen en alle schulden ( zonder bevoordeling van enige schuldeiser) te vereffenen.
Een eventueel positief saldo dient aan een vzw met gelijkaardig doel overgedragen.
Wie denkt een vordering te hebben op de vzw dient zich niet langer tot de vzw, maar tot de vereffenaar te wenden.
Deze gegevens zijn te vinden op www.staatsblad.be
Volgens de gegevens van het staatsblad is de vzw in vereffening gesteld, maar is de vereffening nog niet gesloten.
Het is dus voorbarig deze bestuursleden te beschuldigen van oplichterij, ze te brandmerken als criminelen of geldwolven in schapenvacht.
Dien Uw vordering in bij de vereffenaar zodat hij ze kan opnemen in het passief.

Zorro&Vergelders
Topic Starter

#9 , 18 aug 2016 20:22

Bij nazicht van de statuten van dit informatiecentrum voor mede-eigenaars blijkt dat alle bestuursleden kosteloos prestaties leveren.
Evenals bij handelsvennootschappen valt het onder de verantwoordelijkheid van de raad van bestuur er op toe te zien dat de vzw over voldoende middelen beschikt om haar doel te verwezenlijken.
Indien door welke omstandigheden ook de werking in het gedrang komt dient de raad van bestuur heer verantwoordelijk te nemen.
De raad heeft blijkbaar beslist de vzw te ontbinden en een vereffenaar aan te stellen.
Het is de taak van de vereffenaar alle vorderingen te innen en alle schulden ( zonder bevoordeling van enige schuldeiser) te vereffenen.
Een eventueel positief saldo dient aan een vzw met gelijkaardig doel overgedragen.
Wie denkt een vordering te hebben op de vzw dient zich niet langer tot de vzw, maar tot de vereffenaar te wenden.
Deze gegevens zijn te vinden op http://www.staatsblad.be
Volgens de gegevens van het staatsblad is de vzw in vereffening gesteld, maar is de vereffening nog niet gesloten.
Het is dus voorbarig deze bestuursleden te beschuldigen van oplichterij, ze te brandmerken als criminelen of geldwolven in schapenvacht.
Dien Uw vordering in bij de vereffenaar zodat hij ze kan opnemen in het passief.
Het zijn dan toch zeer slechte beheerders want uit de info die ik hier heb gekregen en waarmee ik nog verder heb kunnen onderzoeken leer ik dat ze mijn lidgeld + geld voor specifieke dienstverlening hebben gebruikt om een nutteloze procedure in beroep te voeren tegen een eerdere veroordeling. Procedures die zeer sterk lijken op persoonlijke hetzes (beide vonnissen intussen gelezen!) en in geen geval nuttig waren voor de verdediging van hun leden of het voorlichten van hun leden. Mijn geld werd misbruikt voor het grote gelijk! Nu ze in de shit zitten laten ze de leden gewoon vallen en lopen ze weg als dieven in de nacht. Moedig.....eerste en laatste keer dat ik vertrouwen stel in "onbaatzuchtige" organisaties.

Als vereniging die de vastgoedeigenaars met raad wil bijstaan zijn ze grandioos gebuisd. De vereffening is daar getuige van.

AME

#10 , 18 aug 2016 20:43

TS, Uw informatie is niet correct.
"onderstaande is 2 dagen geleden geplaatst op de site van de BIV"
Dit klopt niet: Het BIV heeft dit op 4 mei op de site van het BIV geplaatst.
De 30 euro, welke U op 31 april betaald hebt, kunnen ze onmogelijk gebruikt hebben in een procedure waarvan de uitspraak in beroep dateert van 15 maart.
Dien Uw vordering in, en laat de vereffenaar zijn werk doen.

Zorro&Vergelders
Topic Starter

#11 , 18 aug 2016 20:54

Dagen moeten maanden zijn, fout van mij, maar dit wijzigt de situatie niet.
Op 27 april zijn ze in vereffening gegaan (wat ik toen absoluut niet kon weten, mijn vraag met betaling dateert van 31 april).
Ze hadden het geld dus gewoon moeten terugstorten aangezien ze toen reeds in vereffening waren en alle dienstverlening al hadden gestopt.

Brief naar vereffenaar gestuurd uit principe maar verwacht er niet veel van.

AME

#12 , 18 aug 2016 21:26

TS ernstig blijven.
Nu beweert U dat U al een brief naar de vereffenaar gestuurd hebt.
In U vraagstelling stelt U echter : Hoe kan ik mijn lidgeld terug opvragen alsook mijn 30 euro?
Een vereffenaar kan maar tot de verdeling overgaan nadat alle tegoeden en schulden gekend zijn.
Dit neemt tijd in beslag. Hierna maakt hij zijn verslag op met een staat van activa en de verdeling van deze activa over de schuldeisers en bij een overschot de toewijzing dit saldo aan een vzw met gelijkaardig doel , waarna na goedkeuring door de rechtbank de vereffening gesloten wordt.
Het beledigen van de raad van bestuur brengt U in deze geen stap verder.

Zorro&Vergelders
Topic Starter

#13 , 18 aug 2016 23:18

TS ernstig blijven.
Nu beweert U dat U al een brief naar de vereffenaar gestuurd hebt.
In U vraagstelling stelt U echter : Hoe kan ik mijn lidgeld terug opvragen alsook mijn 30 euro?
Een vereffenaar kan maar tot de verdeling overgaan nadat alle tegoeden en schulden gekend zijn.
Dit neemt tijd in beslag. Hierna maakt hij zijn verslag op met een staat van activa en de verdeling van deze activa over de schuldeisers en bij een overschot de toewijzing dit saldo aan een vzw met gelijkaardig doel , waarna na goedkeuring door de rechtbank de vereffening gesloten wordt.
Het beledigen van de raad van bestuur brengt U in deze geen stap verder.
Ik begin te denken dat jij één van de beheerders van die zieltogende/in staat van ontbinding verkerende vzw bent.
Ja, ik heb intussen -louter uit principe- die brief geschreven en een uur geleden op de post gedaan.
Met dank aan JPV die zo vriendelijk was de link naar de publicatie in het Staatblad te vermelden.
Waarom ben ik niet ernstig? Ik ben wel degene die nadeel ondervind. Ik ben niet de oprichter van een vereniging die met veel geblaat en het
geld van anderen een roekeloos geding gaat voeren en er dan smadelijk aan ten onder gaat.
Dat is niet ernstig en één van de redenen waarom ik (vermoedelijk velen met mij)
me bedrogen voel.

Teneinde de beheerders niet te beledigen feliciteer ik ze hierbij met het prachtige resultaat dat ze nu hebben bereikt.

JPV

#14 , 18 aug 2016 23:37

Voor een frustro-topic moet u maar elders gaan.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”