Zolang het niet vernietigd of gewijzigd is door een hogere Rechtbank lijkt me dat niet het geval.Valt het wijzen op een (losstaand) vonnis niet onder kwaadwillige ruchtbaarmaking?
Het zijn dan toch zeer slechte beheerders want uit de info die ik hier heb gekregen en waarmee ik nog verder heb kunnen onderzoeken leer ik dat ze mijn lidgeld + geld voor specifieke dienstverlening hebben gebruikt om een nutteloze procedure in beroep te voeren tegen een eerdere veroordeling. Procedures die zeer sterk lijken op persoonlijke hetzes (beide vonnissen intussen gelezen!) en in geen geval nuttig waren voor de verdediging van hun leden of het voorlichten van hun leden. Mijn geld werd misbruikt voor het grote gelijk! Nu ze in de shit zitten laten ze de leden gewoon vallen en lopen ze weg als dieven in de nacht. Moedig.....eerste en laatste keer dat ik vertrouwen stel in "onbaatzuchtige" organisaties.Bij nazicht van de statuten van dit informatiecentrum voor mede-eigenaars blijkt dat alle bestuursleden kosteloos prestaties leveren.
Evenals bij handelsvennootschappen valt het onder de verantwoordelijkheid van de raad van bestuur er op toe te zien dat de vzw over voldoende middelen beschikt om haar doel te verwezenlijken.
Indien door welke omstandigheden ook de werking in het gedrang komt dient de raad van bestuur heer verantwoordelijk te nemen.
De raad heeft blijkbaar beslist de vzw te ontbinden en een vereffenaar aan te stellen.
Het is de taak van de vereffenaar alle vorderingen te innen en alle schulden ( zonder bevoordeling van enige schuldeiser) te vereffenen.
Een eventueel positief saldo dient aan een vzw met gelijkaardig doel overgedragen.
Wie denkt een vordering te hebben op de vzw dient zich niet langer tot de vzw, maar tot de vereffenaar te wenden.
Deze gegevens zijn te vinden op http://www.staatsblad.be
Volgens de gegevens van het staatsblad is de vzw in vereffening gesteld, maar is de vereffening nog niet gesloten.
Het is dus voorbarig deze bestuursleden te beschuldigen van oplichterij, ze te brandmerken als criminelen of geldwolven in schapenvacht.
Dien Uw vordering in bij de vereffenaar zodat hij ze kan opnemen in het passief.
Ik begin te denken dat jij één van de beheerders van die zieltogende/in staat van ontbinding verkerende vzw bent.TS ernstig blijven.
Nu beweert U dat U al een brief naar de vereffenaar gestuurd hebt.
In U vraagstelling stelt U echter : Hoe kan ik mijn lidgeld terug opvragen alsook mijn 30 euro?
Een vereffenaar kan maar tot de verdeling overgaan nadat alle tegoeden en schulden gekend zijn.
Dit neemt tijd in beslag. Hierna maakt hij zijn verslag op met een staat van activa en de verdeling van deze activa over de schuldeisers en bij een overschot de toewijzing dit saldo aan een vzw met gelijkaardig doel , waarna na goedkeuring door de rechtbank de vereffening gesloten wordt.
Het beledigen van de raad van bestuur brengt U in deze geen stap verder.