Het is ook ivm een feit dat ruim 2 maand geleden is gebeurd waarvoor ik ben opgepakt (ik heb mij op mijn zwijgrecht beroept) en er is toen geen kopie van een PV meegegeven aan mij wat normaal gezien ook moet.
U zal NOOIT een kopie van uw proces-verbaal meekrijgen. Er kan u enkel een kopie van uw verhoor meegegeven worden. Wanneer u aangeeft dat u deze niet wenst, kan u daar later niet meer op terugkomen.
U krijgt het dossier van uw zaak ter beschikking ten minste vanaf de dagvaarding tot de dag van de terechtzitting, dus wanneer het werk van de politie er op zit en u bericht gekregen hebt wanneer uw zaak zal voorkomen. U kunt uw dossier dan inkijken op de griffie van de rechtbank die uw zaak gaat behandelen. Tegen betaling kunt u, of uw advocaat, ook een kopie vragen van het geheel of een deel van het dossier.
Het is mogelijk dat uw dossier reeds was afgewerkt, maar dat de PdK od OR een kantschrift heeft gestuurd naar de politie voor een bijkomend onderzoek, desgevallend bij u een verhoor.