betwisting ontvangst gewone brief deurwaarders

toeman
Topic Starter
Berichten: 77

betwisting ontvangst gewone brief deurwaarders

#1 , 24 nov 2014 18:06

Dag allemaal

Vorig jaar (mei 2013) heb ik een boete voor parking gekregen van 18 euro. Wegens drukte was ik helemaal vergeten om die te betalen.
In februari 2014 krijg ik een dagvaarding van deurwaarders waarbij extra 200 euro kosten werden aangerekend.
Ik heb met hen contact opgenomen, men zei dat zij 3 gewone brieven hebben verstuurd, dat zij niet verplicht zijn aangetekende zending te versturen en dat zij niks moeten bewijzen.
Ik schrijf zelf vaak ingebrekestellingen en laatste aanmaningen en die stuur ik altijd per aangetekende brief om bewijsproblemen te voorkomen. Het zou ook enorm dom zijn om drie brieven van gerechtsdeurwaarders te negeren...
Ik veronderstel dat zoiets kan omwille van statuut van deurwaarders, maar het gaat toch erover, niet? Op deze manier kunnen zij precies niks doen en zeggen dat zij alles gedaan hebben.

Heb ik nu enige kansen om de zaak te winnen? Zij waren immers echt zeker van hun gelijk wat mij enorm raar lijkt.. Wat moet ik best bij de rechtbank aanvoeren?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#2 , 24 nov 2014 22:08

als zij beweren brieven te verzonden te hebben, moeten zij dit bewijzen, net zoals iedereen.

Franciscus
Berichten: 38728

#3 , 24 nov 2014 22:13

Eenmaal de vraag stellen is voldoende.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 59&t=60110" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”