Vraag ivm aangetekend schrijven

shangopat
Topic Starter
Berichten: 4

Vraag ivm aangetekend schrijven

#1 , 03 okt 2014 13:04

Besten,
Weet niet of dit de juiste plaats is om dit te vragen.

Op 18 juni 2013 krijg ik een aangetekende zending op mijn naam en op naam van mijn ex-vrouw (nooit woonachtig geweest op huidig adres). aangezien ik niet thuis ben krijg ik een briefje in de bus.
Daags nadien begeef ik mij naar het postkantoor om deze zending af te halen, maar krijg ze niet mee daar dit ook op naam van ex staat.
Ik vraag aan de postbeamte of ik mag weten van wie deze afkomstig is, en krijg ook deze info.
Het betreft een schrijven van een advocatenbureau, en kontakteer deze onmiddelijk via telefoon, met de vraag over wat dit gaat, en dat ik deze brief niet in ontvangst kan nemen daar dit niet op mijn naam alleen staat. ze kunnen mij daar niet direkt zeggen over wat het gaat, dus ik laat mijn gegevens achter (gsmnr, e-mail).
Ik hoor daar niets meer van tot ik gisteren (2 oktober 2014) een pro justitia in de bus krijg van hetzelfde advocatenbureau om eind oktober voor te komen voor het vredegerecht betreffende een onbetaalde schoolrekening van mijn zoon plus de nodige kosten.
Nu de schoolrekening trek ik niet in twijfel, maar de manier waarop wel, heb dus eens langs de betreffende advocaat geweest om hier info over te krijgen, maar deze reageerde daar nogal heel bot op, met de verwijzing dat ik dan maar samen met mijn ex deze brief had moeten gaan halen, het feit dat zij nooit op dit adres was ingeschreven, en ik ook geen normaal kontakt met haar heb, was van geen belang.
Is dit de normale gang van zaken ?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 okt 2014 15:31

Gezien je telefonisch contact opname met de advocaat heb je geen enkel bewijs dat het hen belde. Je staat dus zeer zwak in je verweer.

Franciscus
Berichten: 38678

#3 , 03 okt 2014 15:42

Gezien ex nooit op dat adres heeft gewoond kan ze dus in principe daar dus ook de AS NOOIT in ontvangst nemen.

Best een contact opnemen met de school en eens vragen wat er juist misgelopen is.
Waar is kind gedomicilieerd?
Wie heeft kind ingeschreven in school?

Wat staat er in vonnis?

Reclame

shangopat
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 03 okt 2014 22:32

Kind staat bij mij gedomicilieerd.

Franciscus
Berichten: 38678

#5 , 04 okt 2014 21:17

Veranderd de zaak .... hoe komt het dan dat u de rekening nooit hebt betaald?
Tegenpartij moet bewijzen ( hij die beweerd moet bewijzen): dat zij die rekening en de aanmaningen aan uw adres hebben gestuurd.
Was de school op de hoogte dat beide ouders gescheiden waren en elk een ander adres hebben en hebben ze die adressen.
Is er ondertussen nog andere correspondentie geweest die wel is aangekomen - liefst een rekening... op die wijze is het al heel aannemelijk dat er iets is misgelopen.

shangopat
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 06 okt 2014 06:56

School was op de hoogte dat wij gescheiden waren, en niet op hetzelfde adres woonden.
Rekeningen werden, ofwel via agenda meegegeven, ofwel per post.
Raar vind ik ook dat het om 2 rekeningen gaat telkens met 1 jaar tussen (juni '11, juni'12)

shangopat
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 20 okt 2014 12:32

zonder bewijzen voor te leggen van de tegenpartij, ben ik in mijn ongelijk gesteld, lijkt of dit reeds afgesproken was !!!
Raar !!!
Dat ik een aangetekende zending niet kan gaan afhalen daar er nog een andere naam opstaat is dus mijn schuld, begrijp het niet.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 20 okt 2014 12:55

dat je in het ongelijk gesteld wordt, betekent niet dat je schuldig geacht wordt aan een misdrijf.

De tegenpartij wil de betaling van de factuur bekomen, de rechter zal je argumentatie gevraagd hebben. Als je de bedragen niet betwist, zal dan vaststaan dat je die factuur dient te betalen. Het zijn immers kosten voor je zoon, jij zal die waarschijnlijk solidair met je ex dienen te betalen. Eventueel kan je haar wel een bedrag terugvragen, afhankelijk van je echtscheidingsregeling.

Er kan wél discussie ontstaan over de extra bedragen die eventueel gevorderd worden via de rechtbank.

Heb je aan de school gevraagd of je herinneringen kreeg? Weinig scholen sturen na de eerste factuur direct een advocaat op je dak...

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”