Agenda van de Zittingen / hoe opzoeken

jvssvj
Topic Starter

Agenda van de Zittingen / hoe opzoeken

#1 , 05 okt 2014 14:01

Beste,

Even een korte schets moest dit handig zijn:
Ik ben burgerlijke partij. Verdachte is veroordeeld bij verstek. Deze heeft verzet aangetekend. De advocaat van verdachte heeft uitstel gevraagd en gekregen. Datum is bepaald op 06/10/2014.

Tot op vandaag heb ik evenwel geen dagvaarding ontvangen.

Hoe kan ik opzoeken waar en wanneer ik moet zijn?

Ik heb beschikking over parket nummer, griffie nummer en naam advocaat verdachte. Het gaat om de 51ste kamer / rechtbank van eerste aanleg te brussel correctioneel - maar deze staat niet in de lijst om te selecteren op onderstaande website?

Met dank!

http://www.juridat.be/eerste_aanleg/brussel/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.juridat.be/cgi_fix/fix1.pl?jur=18-306N&lg=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Agenda van de Zittingen

VOER HET ROLNUMMER IN (Bijvoorbeeld : 2006/A/1)

/ /

OF DE DATUM VAN DE ZITTING (DD/MM/JJJJ)

OF DE KAMER

( Gegevens verschaft onder voorbehoud van wijzigingen )

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2014 14:19

De agenda van de zittingen die je via internet kan raadplegen geeft niet de zittingen van de correctionele kamers.

Werd u als burgerlijke partij ooit gedagvaard door de beklaagde? Dit is immers nodig. Anders betekent dit dat de beklaagde enkel verzet heeft aangetekend op strafrechtelijk vlak, niet op burgerlijk vlak en bent u geen partij meer in het geding.

Als u gedagvaard werd voor de eerste zitting na verzet werd op die zitting de datum van de nieuwe zitting meegedeeld. De kamer is dezelfde als deze die vermeld staat op uw dagvaarding en is ook dezelfde als die de zaak bij verstek behandelde. De correctionele griffie kan u verder helpen.

KVMREDACTIE

#3 , 18 jul 2015 00:15

Vraagje:

Kan je als publiek ook de datum van een correctioneel proces te weten komen. Online lukt dit niet, maar zou dit wel op de rechtbank medegedeeld worden?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”