Niet tevreden met diensten en rekening advocaat

Jeanne
Topic Starter
Berichten: 25

Niet tevreden met diensten en rekening advocaat

#1 , 29 sep 2014 09:14

Ik heb de diensten van een advocaat ingeroepen voor het opmaken van een contract.

Men heeft me iets opgestuurd dat helemaal niet bleek te zijn wat ik nodig had.
Bovendien was dit een standaard papier met wat aanpassingen van mijn naam en die van de tegenpartij dus niet al te veel werk.
Dat heb ik mondeling laten weten.

Nu krijg ik een factuur opgestuurd van 700 euro.

Kan dat zomaar, slecht werk afleveren en dan nog zwaar durven te factureren?

Hoe kan ik dat oplossen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 29 sep 2014 09:50

U zal schriftelijk dienen te betwisten. Vermeld hierin dat u bij volharding diens stafhouder zal aanspreken.

denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 sep 2014 10:13

Rekening houden met de btw.

700€ is zonder BTW 21% maar 578€ !

Opstarten + betaling voor het opstarten dossier en het opzoekwerk zit je snel al aan dit bedrag hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12967

#4 , 29 sep 2014 10:57

Slecht werk afleveren kan natuurlijk niet, eis dat de advocaat zijn fout kosteloos rechtzet.

Maar advocaten zijn nu eenmaal duur. Is er een detail van de factuur, waaruit zijn onkosten blijken?

Jeanne
Topic Starter
Berichten: 25

#5 , 29 sep 2014 11:58

@denlowie

er was overeengekomen dat het eindbedrag zo'n 800 euro zou bedragen. Nu zit ik zonder werkbaar document al aan een ronde 700 euro. Dit lijkt me eerder de rekening van een slechte verliezer.

Jeanne
Topic Starter
Berichten: 25

#6 , 29 sep 2014 12:02

@leen

Ik heb geen vertrouwen meer in deze advocaat eerlijk gezegd. Bovendien was de zaak dringend en heb ik mijn advies elders moeten inwinnen. Ironisch genoeg heb ik deze gratis en voor niks gekregen van mensen die dagelijks hetzelfde werk verrichten.

De details zijn vaag zoals :
- bespreking
- redigeren contract
- nazicht notities
- interne email
...

Jeanne
Topic Starter
Berichten: 25

#7 , 29 sep 2014 19:59

Als ik de rekening betwist, is het een goed idee om als blijk van goede wil de kosten van de intake te betalen maar de andere te betwisten?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”