Syntheseconclusie

MJoan
Topic Starter

Syntheseconclusie

#1 , 22 sep 2013 20:34

Mijn vrouw en ik (Nederbelgen) zijn eiser in een procedure bij de Rechtbank Antwerpen inzake belastingaanslag Belgische belasting. De procedure is nu zo ver gevorderd dat ik een syntheseconclusie moet schrijven. Ik vraag me af wat er nog in mijn syntheseconclusie moet komen te staan. Want de Belastingdienst heeft ons in haar laatste conclusie op alle punten gelijk gegeven, met dien verstande dat ik inzake 1 eis/vordering nog wel stukken moet aanleveren.

De conclusie van de Belgische Belastingdienst eindigt (samengevat) als volgt:
Om deze redenen, behage het de rechtbank,
- Vast te stellen dat de vrouw van eiser partij is in het rechtsgeding en de vordering wat betreft haar inkomsten ontvankelijk te verklaren
- De vordering wat betreft de grieven over de inkomsten van eiser in te willigen en te verklaren dat bepaalde codes verminderd dienen te worden met een x bedrag
- Indien .......... van eiseres niet worden voorgelegd, de vordering onontvankelijk te verklaren en de beslissing van het bezwaar te bekrachtigen.

Ik heb op internet gelezen dat de rechter alleen maar de syntheseconclusie leest, en dat een syntheseconclusie geen samenvatting is, maar dat in de syntheseconclusie juist alles vervat moet zitten. Maar in mijn geval zijn er –gezien de conclusie van de belastingdienst - geen geschilpunten meer.

Ik wil mijn syntheseconclusie nu als volgt inrichten:
- Mijn feitenrelaas (uit mijn eerste conclusie)
- Mijn vorderingen (grieven) herhalen (uit mijn eerste conclusie)
- Zeggen dat de belastingdienst mij (in haar laatste conclusie die ik letterlijk zal citeren) gelijk geeft, waardoor er geen punten van geschil meer zijn
- Zeggen dat de door de belastingdienst gevraagde stukken door ons bijgevoegd worden bij onze syntheseconclusie (conform verzoek van de belastingdienst)

Is bovenstaande – omdat er geen punten van geschil meer zijn - voldoende als syntheseconclusie ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 23 sep 2013 13:15

Wanneer wordt gezegd dat elke laatste conclusie een syntheseconclusie dient te zijn, wordt daarmee bedoeld dat u niet kan schrijven "alles wat in de vorige conclusie stond, dient als herhaald te worden beschouwd.

U mag echter wel perfect een samenvatting geven van de feitelijke en juridische antecedenten.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

MJoan
Topic Starter

#3 , 24 sep 2013 20:28

Kan ik in mijn geval (de belastingdienst heeft mij op alle punten gelijk gegeven) dus mijn syntheseconclusie als volgt inrichten?
- Mijn vorderingen
- Mijn feitenrelaas (uit mijn eerste conclusie) = samenvatting van de feitelijke antecedenten
- Mijn motivering (uit mijn eerste conclusie) = samenvatting van de juridische antecedenten
- Zeggen dat de belastingdienst mij (in haar laatste conclusie die ik letterlijk zal citeren) gelijk geeft, waardoor er geen punten van geschil meer zijn (en het niet nodig is om in te gaan op het eerder ingenomen standpunt van de belastingdienst)
- Zeggen dat de door de belastingdienst gevraagde stukken door ons bijgevoegd worden bij onze syntheseconclusie (conform verzoek van de belastingdienst)

Gevolgd door:
Om deze redenen, behage het de rechtbank
om conform de eerdere conclusie(s) van de belastingdienst
- Vast te stellen dat de vrouw van eiser partij is in het rechtsgeding en de vordering wat betreft haar inkomsten ontvankelijk te verklaren
- De vordering wat betreft de grieven over de inkomsten van eiseres in te willigen en te verklaren dat bepaalde codes verminderd dienen te worden met een x bedrag
- De vordering wat betreft de grieven over de inkomsten van eiser in te willigen en te verklaren dat bepaalde codes verminderd dienen te worden met een x bedrag

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”