gedagvaard op verkeerd adres

poppeken
Topic Starter

gedagvaard op verkeerd adres

#1 , 26 mei 2013 20:25

hey
ik ben door belgacom gedagvaard op het verkeerde adres op mijn adres van 10 jaar geleden ! mijn ex is de dagvaarding komen brengen bij mij thuis ! kan dit ?
het gaat over een faktuur van proximus voor het afsluiten van mijn abonnement die ik weiger te betalen !
dus ik wil mezelf wel verdedigen maar is het wel geldig als ze mij dagvaarden op het verkeerde adres ?

alvast dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mei 2013 22:44

Neen, in principe kan dit niet.
Maar ....
Het is vreemd dat u op een verkeerd adres gedagvaard wordt. Normaal vraagt de gerechtsdeurwaarder informatie op in het rijksregister. Die informatie wordt trouwens aan het origineel van de dagvaarding, die op de rechtbank wordt neergelegd gehecht.
U kan niet naar de zitting gaan. Dan hangt alles ervan af of de rechter zorgvuldig nakijkt (hij zou dit moeten doen) of u gedagvaard bent op het adres vermeld in de informatie van het rijksregister. Als hij ziet dat dit niet het geval is zal hij de dagvaarding nietig verklaren. Proximus kan dan opnieuw beginnen en een nieuwe dagvaarding laten betekenen.
Het kan ook zijn dat de rechter dit niet opmerkt en u bij verstek veroordeelt. Dan moet u verzet aantekenen en zal de dagvaarding na dit verzet in principe nietig verklaard worden en kan Proximus opnieuw beginnen.
U kan ook naar de zitting gaan. Dan heeft de feit dat de dagvaarding op een foutief adres betekend werd geen enkel gevolg. Het doel werd immers bereikt: u bent verwittigd en op de zitting aanwezig.

poppeken
Topic Starter

#3 , 27 mei 2013 10:36

ja ik begrijp ook niet hoe dat kan op een verkeerd adres het is wel het adres waar mijn eerste contract van proximus op spreekt maar ik heb dat 10 jaar geleden doorgegeven mijn adres verandering en ik kreeg ook altijd mijn fakturen op mijn huidig adres !!
nu wat is wijsheid gaan of niet gaan ?

Reclame

poppeken
Topic Starter

#4 , 27 mei 2013 10:39

ik heb trouwens ook proximus laten weten dat ik niet meer zelfstandig was aangetekend en toch als ik dan 3 jaar later naar een andere provider ga krijg ik een faktuur van 640 euro en dat ga ik echt niet zomaar betalen hoor !!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mei 2013 14:37

....maar hebt u het proximus abonnement ook opgezegd zoals in de voorwaarden voorzien is?
Zeggen ik ben geen zelfstandige meer is één zaak.
Reglementair opzeggen een andere.

poppeken
Topic Starter

#6 , 27 mei 2013 19:32

heb aangetekend een schrapping van zelfstandig statuur gestuurn naar proximus en ben dan nog 3 jaar gewoon particulier klant geweest !

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”