#5 , 01 apr 2013 13:23
Ik kan dit alleen maar bijtreden. Ik had gebouwd met een SOD firma die de wet Breyne heeft proberen te omzeilen en aan mijn huis zijn talloze zware gebreken. In mijn zaak was er een gerechts"deskundige" en een andere deskundige, aangesteld door mijn advocaat. Die gerechts"deskundige" heeft vele gebreken geminimaliseerd, of geweigerd te onderzoeken. Om maar één van de vele voorbeelden te noemen: een thermografierapport waarin de andere deskundige bewijst dat de k-waarde (ivm de isolatie) bijna dubbel zo hoog is als voorzien werd compleet genegeerd. Van meet af aan heb ik tegenover de advocaat mijn reserves tegen die gerechts"deskundige" geuit maat kreeg dan als antwoord af te wachten.
Na 6 jaar miserie kreeg ik de uitspraak eerder deze week. De SOD firma moet me betalen maar ik schiet er tienduizenden euro bij in. Voor de deskundige aangeduid door de advocaat krijg ik geen cent. Voor de reparaties schiet er ook geen cent over... De rechter is door mij betaalde facturen voor 21.000 euro waarvoor het bewijs werd geleverd vergeten. Dus ik wil in beperkt hoger beroep gaan, maar riskeer het niet om nog eens over het gebrekkig verslag van de gerechtsdeskundige te beginnen, want blijkbaar halen die altijd hun gelijk bij een rechter...