Politie uitnodiging voor verhoor of wat dan ook

FreelancerIT
Topic Starter

Politie uitnodiging voor verhoor of wat dan ook

#1 , 02 mar 2013 20:55

Hoe komt zoiets eigenlijk binnen? Als een aangetekende of komt de politie dat zelf afgeven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2013 23:21

Al naar gelang het feit
Kwartierinspecteur die langskomt om u te verhoren. (aanbeltijden tussen 7 en 21 soms 22 (na afspraak))
Briefje in de brievenbus al of niet met Salduz regels erbij.
Aanbellen met een papiertje met vriendelijk verzoek om mee te komen gezien ze over een bevel tot medebrenging of bevel tot aanhouding beschikken (aanbeltijden zijn beperkt tussen 5 en 21 uur).

In geval van aanbellen en binnenkomen dient steeds één van de politieambtenaren zich te legitimeren door het tonen van zijn legitimatiebewijs.
Ook de kwartierinspecteur als deze wil binnenkomen. Het bevelschrift moet eveneens getoond worden en de inhoud kenbaar gemaakt (voorgelezen).

FreelancerIT
Topic Starter

#3 , 02 mar 2013 23:22

Kan het ook binnenkomen als bijvoorbeeld een aangetekend schrijven?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2013 23:35

Niet bij mijn weten maar er kan wel een dagvaarding zijn ivm uw handelsactiviteit.
Brief komt dan van RB van koophandel.

FreelancerIT
Topic Starter

#5 , 03 mar 2013 11:52

Dan zou het een gerechtsbrief moeten zijn neem ik aan?

Het zou kunnen natuurlijk, of een brief van een van de belastingsdiensten die nu op de hoogte zijn gebracht van mijn W.C.O..

Deze is gelijk op de zitting goedgekeurd, u kan zich mijn opluchting voorstellen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”