Ik had met mijn exman een vonnis van de jeugdrechtbank van Dendermonde. Na enige jaren (toen onze zoon volledig bij mij kwam wonen bij de start van het 1e middelbaar), was dit vonnis langs geen kanten meer uptodate.
Het oude vonnis zag er als volgt uit:
- co-ouderschap
- 50% verblijfsregeling (idem voor schoolvakanties)
- 50% kindergeld
- 50% belastingsvoordeel
- de ouder waarbij het kind zal verblijven dient het kind af te halen aan school
- domicilie van het kind was bij mijn ex
De woonafstand tussen mijn ex en mezelf was toen 4 km. Voor de aanvang van het middelbaar was ik verhuisd, waardoor de woonafstand nu 80 km bedraagt. Mijn ex ging akkoord met de schoolkeuze en heeft zelfs meegetekend bij de inschrijving.
Toen zijn de problemen begonnen. 50% verblijfsregeling was niet haalbaar, ex kwam kind niet halen en eiste dat ik het kind bracht (dit heb ik zelfs meerdere maken gedaan), ex betaalde geen kosten meer etc. Deze situatie escaleerde tot en met!
Het leek me oportuun om te beschikken over een uptodate vonnis, hierdoor nam ik eind oktober 2010, begin november 2010 een advocaat onder de arm nam. Deze zei me dat deze zaak zou voorkomen in december 2010 en diende ik 650 EUR te betalen om deze zaak op te starten (rol, ...).
Vandaag, februari 2013, meer dan 2 jaar later beschik ik nog steeds niet over een aangepast vonnis. Gedurende deze jaren kreeg ik steeds datums van advocaat maar er kwam nooit is van. Een telefoontje naar de griffie van de jeugdrechtbank bracht me volgende informatie op: de zaak is niet gekend, waardoor deze zaak niet op de rol staat.
Meer dan 2 jaar geleden heb ik betaald, advocaat heeft niets gedaan behalve gochelen met datums en excuses.
Wat kan ik doen om mijn 650 EUR terug te krijgen EN andere mensen veilig stellen voor zulke praktijken.
Dit is nu zo lang aan het aanslepen dat ondertussen de verstandhoudingen tussen ex en mezelf in het kader van onze zoon verbeterd zijn en ik niet meer wens te procederen