vonnis ophalen bij advocaat

Elkeva
Topic Starter

vonnis ophalen bij advocaat

#1 , 18 feb 2013 09:27

In mei 2005 is er een vonnis uitgesproken via de jeugdrechtbank van Mechelen ivm alimentatie rond de kinderen.
In juli 2005 is mijn toenmalige advocaat dit vonnis gaan ophalen bij de griffie van de jeugdrechtbank.

Nu heb ik dit vonnis nodig om een dossier te openen bij Davo. Alles heb ik, alleen het betekende vonnis niet.

Ik heb contact opgenomen met mijn toenmalige advocaat met de vraag om mij dit vonnis te bezorgen, op te sturen of mij te laten weten wanneer ik het kan komen ophalen.
Zij liet me weten dat mij dit 40 euro aan consultatie gaat kosten.
Is dit normaal? Volgens mij heb ik bij de afrekening met de advocaat betaald voor dit vonnis, ze moet het me gewoon geven, heb verder geen informatie meer nodig.

Bedankt voor de feedback

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 feb 2013 10:14

U kan tevens zelf een kopie gaan afhalen op griffie van de jeugdrechtbank. (kost minder)

Elkeva
Topic Starter

#3 , 18 feb 2013 10:24

Ik dacht ook dat het zo simpel was, maar blijkbaar niet.
Voor Davo heb ik een origineel vonnis nodig en dat ligt bij de advocaat. Er mag blijkbaar maar één uitgegeven worden per partij.
Als ik toch één wil, moet ik dit via een verzoekschrift doen via de rechtbank en dat duurt te lang.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”