wanneer "onpartijdigheid" in het geding had moeten

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

wanneer "onpartijdigheid" in het geding had moeten

#1 , 25 mei 2007 12:29

Omstreeks 11h20 gisterenavond is politie een ordemaatregel komen afgeven. Deze ordemaatregel houd een verbod in om het gerechtgebouw te Turnhout, kasteelplein 1 te betreden tot 31/12/2007 tenzij mijn aanwezigheid voor specifieke reden (aanleggende of verwerende partij, verdachte, beklaagde, burgerlijke partij) in een specifieke zaak noodzakelijk is.

"zegt voor recht dat voornoemd verbod ingaat vanaf heden ..."

Zal in de komende maatregel in de komende dagen hier trachten te publiceren.

Vraag is: Kan je tegen deze maatregel in beroep gaan?
e.v.t hoe dan wel?


quote Lex in topic
http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=4791
'Een geschil tussen rechtzoekenden en 'Mensen van het recht' kan niet onpartijdig beslecht worden door die 'Mensen van het recht' alleen.'

RR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 25 mei 2007 13:44

Ik dacht dat een ordemaatregel enkel kan worden opgesteld tegen, ambtenaren, voor de maximumduur van 1 maand.

Dit met mogelijkheid om in beroep te gaan.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy


Reclame

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#4 , 30 mei 2007 19:20

Vraag is: Kan je tegen deze maatregel in beroep gaan?

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 31 mei 2007 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Heye
Berichten: 468

#5 , 31 mei 2007 00:43

Natuurlijk kan je hier tegen in beroep gaan. als je de feiten kan weerleggen die in de ordemaatregel worden opgesomd.

Bij U zal dat niet het geval zijn, gezien uw arrogantie op het forum, doorgetrokken naar de rechtzaal.

mvg
Heye Andy

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#6 , 31 mei 2007 01:06

RR, temporiseer eens een beetje aub...

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#7 , 31 mei 2007 11:58

Wat de ordemaatregel betreft
Enkele feiten zijn terrecht weergegeven, andere met een wat "te" scherpe pen geschreven en andere zijn normaliter relatief eenvoudig te weerleggen.


RR

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#8 , 04 jun 2007 23:13

De ene na de andere griffier ging op zoek naar het antwoord.
Al vlug stond de hoofdgriffier voor me.

Ook de hoofdgriffier diende op zoek te gaan naar het antwoord (bij de voorzitter ?)

Blijkbaar is de ordemaatregel niet getekend door een griffier. De hoofdgriffier deelde mij mee in bijzijn van een substituut dat ik best eens een schrijven richt naar de procureur generaal. Beide deelde ik mee dat op mijn schrijven naar het Hof van Beroep geen antwoorden komen.

Het Hof van Beroep heeft eigenlijk nooit geantwoord op mijn schrijven. De laatste keer dat ik haar zag was in de lift opweg naar de bovenste verdieping waar men de klachten lastens de magistraten kan bezorgen, waarbij ik haar meedeelde dat ik klacht deed met burgerlijke partijstelling lastens een magistraat (PG-Antwerpen is de enigste die dan bevoegd is/was) met de woorden "Daar zal ik nu toch wel eens iets van horen zekers?" Haar antwoord "dat denk ik ook wel"

Echter is dit al een jaar of 3 a 4 geleden maar heb nog nooit iets meer van gehoord ondanks dit voor de enkele klachten 370 euro/klacht gekost heeft.

Telkens als ik naar het Hof van Beroep van Antwerpen bel legt men de hoorn in. Als ik aan het onthaal vraag "kan ik een afspraak met een magistaat" belt men een overste en deelt men mee "ik moet nu de politie bellen!"


RR

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”