betekening strafzaak

stevenI
Topic Starter
Berichten: 1

betekening strafzaak

#1 , 29 mar 2007 19:24

hallo,
ik kom gisteren thuis en ik vind een brief van een gerechtsdeurwaarder (in opdracht van de procureur van de rechtbank van Eerste Aanleg Leuven, afdeling politierechtbank) met het gebod bij hem een exploot gaan op te halen op een bepaalde datum. <En dat er hierover geen correspondentie gevoerd kan worden...


Id het normaal dat ik zoiets ontvang, zonder eerst een waarschuwing/PV/aanmaning te hebben ontvangen. Ik heb geen flauw idee waarover het kan gaan... Is dit per s? een verkeersboete? Het lijkt allemaal zo ernstig, terwijl ik normaliter steeds behoedzaam rijd...

Nu moet ik nog een week wachten voordat ik het kan afhalen, leuk zo'n ganse week tobben...

Iemand hiermee bekend?

alvast bedankt
-s-

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 31 mar 2007 20:34

?Art.145.Dagvaardingen wegens overtreding of wegens wanbedrijf dat tot de bevoegdheid van de politierechtbank behoort, geschieden op verzoek van het openbaar ministerie of van de burgerlijke partij.Zij worden betekend door een gerechtsdeurwaarder, aan de beklaagde...?(Wetboek van Strafvordering).

?Art.37.? 1. Ingeval het exploot in strafzaken niet kan worden betekend zoals bepaald is in artikel 35, bestaat de betekening in de afgifte van het afschrift van het exploot op het hoofdkantoor van de gerechtsdeurwaarders, waar dit bestaat, anders...De gerechtsdeurwaarder laat in de woonplaats...van de geadresseerde, onder gesloten omslag, een bericht achter, waarin hem kennis wordt gegeven van de aanbieding van het exploot en waarin de plaats wordt opgegeven waar hij het kan afhalen...?(Gerechtelijk Wetboek).

Ga het exploot daar afhalen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”