De tijd tussen opladen en verkopen van goederen deurwaarder

stirner
Topic Starter

De tijd tussen opladen en verkopen van goederen deurwaarder

#1 , 26 mar 2007 14:34

Weet iemand hoelang opgeladen goederen door een gerechtsdeurwaarder mogen opgeslagen blijven voor ze verkocht worden? In mijn geval zijn mijn goederen drie jaar! geleden opgeladen en nog altijd niet verkocht. Volgens de eigenaar van de roepzaal zal ik moeten opdraaien voor de bewaarkosten, want het zijn nog altijd mijn goederen (sic).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 28 mar 2007 11:24

?Art.1520.Er moet ten minste ??n maand verlopen tussen de overhandiging van het afschrift van het proces-verbaal van beslaglegging of, in voorkomend geval, van de betekening van het beslag aan de schuldenaar en de verkoop...Art.1522.De verkoop heeft plaats in een veilingzaal van de gerechtsdeurwaarders van het arrondissement of...?(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

Er wordt dus geen maximumtermijn bepaald tussen overhandiging proces-verbaal en verkoop.Indien de gerechtsdeurwaarder de bewaarkosten nodeloos opdrijft dan kan toepassing gemaakt worden van ?Art.1395.Alle vorderingen betreffende...middelen tot tenuitvoerlegging...worden gebracht voor de beslagrechter...Deze vorderingen worden ingesteld en behandeld zoals in kort geding...?(Ger.W.).

U kan de gerechtsdeurwaarder schriftelijk waarschuwen dat u zulks gaat doen indien de verkoop niet plaatsvindt v??r een door u daarin gestelde redelijke termijn.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”