advocaat niet te bereiken??

vroedvrouw
Topic Starter

advocaat niet te bereiken??

#1 , 17 aug 2011 12:51

Ik zit met mijn handen in het haar!!

Even kort:

Meer dan een dik jaar geleden huis verkocht - kopers wensen aankoopbelofte te verbreken - advocaat - rechtzaak gestart
(Dit verhaal is ergens anders te lezen)

MAAR...
Ik kan onze advocaat nooit bereiken.
Het enige dat ik weet (zelfs niet op papier) is dat er in okt - nov 2010 de ''inleiding'' zou gebeurd zijn.
Zowel telefonisch als via mail heb ik de advocate proberen te bereiken, zonder resultaat.
De 2 keer dat het me toch gelukt is wimpelde ze me af met te zeggen dat de papieren verstuurd worden...
Nu vraag ik me af is dit de normale gang van zaken?
Geen contract met advocaat? (wel mondeling bedrag afgesproken)
Geen brieven van de rechtbank? Geen verdere gegevens zoals rolnummer...?

Ik vraag niet naar een uitspraak (dat kan lang duren en daar ben ik me van bewust) ik zou gewoon iets op papier willen zien dat er effectief een rechtzaak gaande is en wat er gebeurd.

HELP!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 18 aug 2011 12:46

Advocaat is mijn inziens verplicht:uit te voeren wat hij beloofde, zoniet gaat hij in de fout.
In u plaats zou ik deze advokaat vervangen door iemand die je wel vertrouwt.
Handige documenten voor Personenrecht

itsme

#3 , 19 aug 2011 06:36

direct een andere advocaat. laat niet met je sollen. je zal wel een eindafrekening krijgen. dan zal je raadsheer zeker 'thuis geven'!

Reclame

vroedvrouw
Topic Starter

#4 , 22 aug 2011 11:29

Beste,

Ik heb zonet enkele telefoontjes naar de rechtbanken van eerste aanleg (Gent en Dendermonde) gedaan en nergens zijn er gegevens terug te vinden over een rechtzaak op onze naam??? (heb de 2 dichtbij zijnde gebeld want waar juist is me ook nooit verteld)

Dus maar de balie van meester x gebeld! Ze laten me weinig keuze he?

Nu duimen dat ik niets verkeerd heb gedaan en er misschien toch wat communicatie op gang komt!

En anders... een andere advocaat zeker?? pff...

Groeten
vroedvrouw

vroedvrouw
Topic Starter

#5 , 17 sep 2011 18:22

En ja hoor, we hebben contact!!
Nen gansen uitleg met een pak excuses, maar de zaak was dus zoals ik al vermoedde zelfs nog niet gestart.
14 sept bij advocaat langsgeweest en 30 sept al een inleiding rechtbank eerste aanleg!!
Wat kan het dan toch snel gaan...

vroedvrouw

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”