Ben ik verplicht om naar het vredegerecht te gaan?

Anneke
Topic Starter
Berichten: 13

Ben ik verplicht om naar het vredegerecht te gaan?

#1 , 26 feb 2007 14:11

Hallo,

Regelmatig, om de twee maanden, laat mijn ex me oproepen op het vredegerecht om het tegenovergestelde af te dwingen wat in onderlinge toestemming was overeengekomen.
Ben ik verplicht om daar telkens naartoe te gaan?
Wat gebeurt er als ik niet op die afspraak bij het vredegerecht kom opdagen?
Ik moet hier telkens een dag verlof voor nemen en ik ben het stilletjesaan beu om naar de pijpen van mijn ex te dansen.

Groetjes
Anneke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#2 , 26 feb 2007 15:12

Als het om een oproeping minnelijke schikking gaat, bent u niet verplicht om hierop in te gaan. Als u daarentegen gedagvaard bent, dient u (of uw advocaat) wel te verschijnen. Zo niet kan de vrederechter een vonnis bij verstek vellen.

Als er conflicten blijven bestaan tussen u en uw ex-partner kan u misschien eens overwegen om de hulp in te schakelen van een bemiddelaar in familiezaken. Die onafhankelijke derde kan jullie helpen om op een constructieve manier de problemen op te lossen en dit op zo'n manier dat ieder de oplossing als gepast ervaart.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”