de lijn gerechtsdeurw aanstellen zonder vonnis?

NMBS Slachtoffer

Re: de lijn gerechtsdeurw aanstellen zonder vonnis?

#16 , 20 aug 2010 22:38

Ik hoop dat ik deze vraag in een juist topic plaats
Zo niet, mijn excuses daarvoor.

Nu ik stapte daarstraks op de trein richting Antwerpen-Centraal en ik was gehaast en kon nog net mijn trein halen,
Ik had thuis geen tijd meer om mijn ticketje in te vullen, nu na 5 min op adem te komen wou ik net mijn kaartje in vullen (had mijn pen al vast) toen de conducteur er aan kwam hij gaf me een boete van 30 euro plus de kosten van de rit 2.70 euro.

Nu heb ik het voordeel dat mijn vader jaren industrieel ingenieur was bij NMBS en daarom rijd ik eingelijk gratis dmv een legimitatie bewijs maar de oneindig gratis toebehoorende kaartjes moet je wel verplicht invullen, dit had ik dus niet gedaan.

Ik vind dit onrechtvaardig en weiger de boete te betalen, is dit verstandig?

mvg Greg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 aug 2010 00:01

Moeilijke vraag. Was het iets als een go-pass geweest, dan kon men zich beroepen op de algemene voorwaarden die duidelijk stellen dat je de pass moet invullen voor je op de trein stapt. Hier gaat het nu echter over een niet-commerciëel product ...
Zoals je zelf zegt had je een kaartje moeten invullen. Als dat ergens in de voorwaarden van gebruik staat, vrees ik dat je de boete zal moeten betalen.

roharro
Juridisch actief: Ja

#18 , 21 aug 2010 00:14

Ik hoop dat ik deze vraag in een juist topic plaats
Zo niet, mijn excuses daarvoor.

Nu ik stapte daarstraks op de trein richting Antwerpen-Centraal en ik was gehaast en kon nog net mijn trein halen,
Ik had thuis geen tijd meer om mijn ticketje in te vullen, nu na 5 min op adem te komen wou ik net mijn kaartje in vullen (had mijn pen al vast) toen de conducteur er aan kwam hij gaf me een boete van 30 euro plus de kosten van de rit 2.70 euro.

Nu heb ik het voordeel dat mijn vader jaren industrieel ingenieur was bij NMBS en daarom rijd ik eingelijk gratis dmv een legimitatie bewijs maar de oneindig gratis toebehoorende kaartjes moet je wel verplicht invullen, dit had ik dus niet gedaan.

Ik vind dit onrechtvaardig en weiger de boete te betalen, is dit verstandig?

mvg Greg
Ze hebben dat geld dringend nodig om de recente weddeverhoging van de drie topmannen te kunnen betalen welke ze hebben gekregen als beloning voor het grote verlies dat ze hebben verwezenlijkt...(grapje!).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

NMBS Slachtoffer

#19 , 22 aug 2010 19:52

Elke medewerker van de NMBS krijgt dit, feitelijk hoef je die kaartjes niet in te vullen want je hebt een legimitatie bewijs om gratis te rijden, ik ga dit niet betalen hoor, het word dan maar naar het parket gestuurd, en die hebben het al druk genoeg dus dan word het geceponeert.

een vriend van mij is geweldadig beroofd van zijn gsm en ze weten de dader, de zaak is gwn geceponeert
een vriend van mijn broer is in elkaar geslagen en ze weten de daders, de zaak is gwn gceponeert

dus dan zullen ze dat nu ook maar doen

alvast bedankt

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 24 aug 2010 12:24

Weten en bewijzen zijn twee verschillende zaken.
Uw vriend heeft dat gezegd X heeft het gedaan en X zegt ik was daar niet of ik weet van niets ... wat is het bewijs?? Advocaat van 'dader' maakt van zo'n zaak ( terecht) brandhout.
Vermoedelijk zijn er toch een aantal zaken die U NIET weet over de aangehaalde feiten.
Niets belet het slachtoffer zich burgerlijk partij te stellen.
Het openbaar ministerie is verantwoordelijk voor het ALGEMEEN BELANG niet voor uw belang.

In de voorwaarden zal wel staan dat u dat moet - contractuele overeenkomst - u aanvaarde de voorwaarden dus u moet zich daar aan houden.

PS kan vlug worden opgelost - NMBS - De Lijn trekken gewoon uw gratis kaart in - wegens miskenning voorwaarden.

polarskin

#21 , 02 nov 2010 21:42

Hierbij de link voor de volledig tekst van het besluit van de Vlaamse Regering van 14 mei 2004 betreffende de Vlaamse Vervoer Maatschappij die in het Belgisch Staatsblad van 20/07/2004 is verschenen en waar de VVM hun zo graag op beroept, hopelijk kun je er wat mee doen. http://www.wegcode.be/pdf/wijzigingen/w ... 200704.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel geluk

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”