Huurovereenkomst heeft verzwegen gebreken

Duym
Topic Starter
Berichten: 218
Juridisch actief: Nee

Re: Huurovereenkomst heeft verzwegen gebreken

#31 , 18 jan 2019 08:41

Beste asperger,

Ik heb het opgezocht. Het is onjuist als je zegt dat 2 eigenaars geen ¾ meerderheid kunnen bekomen, dat kan zeer zeker. In volgende voorbeelden kunnen de eigenaars A en B een ¾ meerderheid halen. Eigenaar A: 50% van de aandelen; eigenaar B: 25% van de aandelen, en de eigenaars B en C samen 25%. Of eigenaar A: 40% van de aandelen; eigenaar B: 35% van de aandelen, en de eigenaars B en C samen 25%.
De wet bepaalt wel dat niemand aan de stemming mag deelnemen met meer dan de helft van de aandelen dan de andere aanwezige eigenaars.

Ook zegt de wet dat een eigenaar met 33% van de stemmen elke beslissing kan blokkeren waarvoor 3/4-meerderheid nodig. Alleen via de rechter kan die blokkering ongedaan gemaakt worden.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#32 , 18 jan 2019 12:37

Ik had het wel over de som van uw aandeel en dat van uw echtgenote!!
Natuurlijk dat er wel gevallen kunnen zijn waar twee eigenaars 3/4 kunnen hebben.
Ik denk dat ik hiermee uw vraag meer dan voldoende heb beantwoord en uitgelegd en ga niet meer reageren. I
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Praat café”